Netflix-film ‘He’s All That’ met TikTokster Addison Rae in de hoofdrol krijgt vernietigende reviews

Sinds afgelopen vrijdag staat He’s All That op Netflix. Die film is een remake van She’s All That uit 1995 en vormt het acteerdebuut van TikTokster Addison Rae. Maar de film word, zowel door critici als door de kijkers, maar matig gesmaakt. En dan drukken we het nog zacht uit.

De nieuwste romantische komedie op Netflix is He’s All That. In die film zien we voor de eerste keer Addison Rae aan het werk als actrice. Zij werd bekend via TikTok en zet nu dus haar eerste stapjes in de filmwereld.

He’s All That

He’s All That is dus de remake van She’s All That uit 1999. Die film ging toen over de populaire Zach (Freddie Prinze Jr.) die gedumpt werd door zijn al even populaire vriendin. Vervolgens gaat hij een weddenschap aan met zijn vriend Dean (Paul Walker) om een random meisje mee te nemen naar het eindejaarsbal en ervoor te zorgen dat zij verkozen wordt tot prom queen. Hij kiest voor de seutige Laney (Rachael Leigh Cook) die hij een make-over geeft en waarbij de vonk uiteindelijk ook overslaat.

In de nieuwe Netflix-film She’s All That worden de rollen omgekeerd en krijgt het geheel een wel heel gen-z invulling. We maken kennis met de populaire Instagram-influencer Padgett Sawyer (Addison Rae). Ze betrapt haar influencer boyfriend en aspirerende hiphopartiest Jordan Van Draanen (Peyton Meyer) die haar bedriegt met een van zijn achtergronddanseressen. Daarna gaat ze de uitdaging aan om de minst populaire jongen van de school Cameron Kweller (Tanner Buchanan) prom king te maken.

In de remake is Rachael Leigh Cook, die in 1999 de rol van Laney speelde in She’s All That, te zien als de moeder van Padgett (Addison Rae). De nieuwe film werd geregisseerd door Mark Waters, die in 2004 nog het legendarische Mean Girls regisseerde. Daardoor lagen de verwachtingen hoog, maar die werden niet helemaal ingelost.

Vernietigende reviews

Hoewel het plot van de film uit 1999 gezien werd als “voorspelbaar”, groeide She’s All That wel uit tot een klassieker in z’n genre en viel de film ook meermaals in de prijzen op awardshows gericht op jongeren. Met de remake He’s All That lijkt dat niet het geval te worden. De film wordt namelijk zowel door de critici als de kijkers de grond in geboord.

Zo blijft de film steken op een RottenTomatoes-score van 33 procent. Daarbij wordt de consensus omschreven als: “Gehinderd door een gebrek aan chemie tussen z’n sterren, mist He’s All That heel wat kansen om het genderswapped origineel te verbeteren”. Ook de Metacritic-score blijft steken op 35, met een User-score van 3,5. Daarbij laat één gebruiker zelfs weten speciaal een account te hebben gemaakt om te kunnen zeggen hoe slecht de film was. Op IMDb, waar het publiek z’n stem kan uitbrengen, heeft de film een score van 4,5 op 10, gebaseerd op 7.800 stemmen. De toprecensie op IMDb is er eentje die zegt: “Het beste acteerwerk in de film kwam van het paard”.

Bekijk hier de trailer voor He’s All That:

Bekijk hier onze top 50 met de beste series op Netflix.