Het tweede seizoen van Squid Game blijft ook in z’n derde week op Netflix scoren. Zo steekt het tweede deel van de Zuid-Koreaanse reeks nu ook het vierde seizoen van Stranger Things voorbij en wordt het het op twee na meest bekeken seizoen van een serie aller tijden op de streamingdienst. .
Sinds tweede kerstdag, donderdag 26 december, kan je op Netflix kijken naar het tweede seizoen van Squid Game. Het gaat om een korter seizoen waardoor de meeste fans de zeven nieuwe afleveringen al uitgekeken hebben. Daardoor klimt de reeks nu trager, maar steekt het wel opnieuw een reeks voorbij in de ranking met best bekeken Netflixreeksen aller tijden.
Op twee na meest bekeken
In de eerste drie weken na zijn release op Netflix werd het tweede seizoen van Squid Game al 152,5 miljoen keer bekeken (26,3 miljoen views in de derde week). Daarmee blijft het nog een flink stuk achter z’n voorganger die maar liefst 265,6 miljoen kijkers kon lokken in de eerste 90 dagen na z’n release. Maar het maakt wel duidelijk dat Squid Game met voorsprong de populairste niet-Engelstalige reeks op Netflix is. De eerste volger is namelijk het vierde seizoen van La Casa de Papel, dat 106 miljoen kijkers wist te lokken.
Wanneer we ook de Engelstalige reeksen in rekening nemen, staat het tweede seizoen van Squid Game nu al op de derde plaats. Daarbij moet het naast z’n eerste seizoen enkel nog het eerste seizoen van Wednesday (252,1 miljoen kijkers) voorlaten. Vorige week stond het tweede seizoen van Squid Game ook nog achter het vierde seizoen van Stranger Things (140,7 miljoen kijkers), maar in week drie steekt het deze reeks voorbij wat het aantal kijkers betreft.
1 miljard kijkuren
Het tweede seizoen van Squid Game is in z’n derde week ook over de kaap van het miljard kijkuren gegaan. Amper vijf seizoenen van Netflixreeksen slaagden daar ooit in. Het gaat om het eerste seizoen van Squid Game (2,205 miljard kijkuren), het vierde seizoen van Stranger Things (1,838 miljard kijkuren), het eerste seizoen van Wednesday (1,719 miljard kijkuren), DAHMER: Monster – The Jeffrey Dahmer Story (1,031 miljard kijkuren) en nu dus ook het tweede seizoen van Squid Game (1,091 miljard kijkuren).
Omdat het tweede seizoen met zijn 7 uur en 10 minuten een stuk korter is dan z’n voorganger, ligt dit cijfer dus lager. In de ranking van meeste kijkuren staat het tweede seizoen van de Zuid-Koreaanse reeks zo dus op de vierde plaats en moet het het vierde seizoen van Stranger Things wel nog voorlaten.
Deze cijfers worden eveneens berekend op basis van de eerste 90 dagen van een reeks op de streamingdienst. Het tweede seizoen van Squid Game heeft dus nog even de tijd om te klimmen op deze ranking, maar het lijkt moeilijk te worden om de cijfers van het eerste seizoen te evenaren.