In het kort
- Starbucks schaft vanaf 7 november de toeslagen af voor melkalternatieven. Dat meldt het bedrijf in een statement.
- De verandering is bedoeld om aangepaste dranken toegankelijker en betaalbaarder te maken voor klanten.
- Consumenten kunnen tot 10 procent op hun bestellingen besparen. Op dit moment gaat het wel enkel om koffiehuizen in de Verenigde Staten.
Starbucks schaft vanaf 7 november in de Verenigde Staten de toeslagen af voor melkalternatieven. Deze verandering is bedoeld om aangepaste dranken toegankelijker en betaalbaarder te maken voor klanten.
Zuivelvrije melkvervangers zijn de op één na populairste aanpassingsoptie bij Starbucks, na het toevoegen van een extra shot espresso. Het nieuwe beleid zal consumenten naar verwachting tot 10 procent besparen op hun bestellingen, aangezien de huidige toeslagen in sommige regio’s kunnen oplopen tot 80 cent per bestelling.
Bedrijfsstrategie
Deze aankondiging komt midden in een periode van dalende verkoopcijfers voor Starbucks in de VS. Dat komt mede door de wereldwijde boycot van het merk na de start van de oorlog in het Midden-Oosten. Met deze nieuwe strategie hoopt Starbucks weer een breder publiek te bereiken, aangezien het op heel wat andere plekken nog steeds heel wat extra betalen is voor een melkvervanger als haver-, amandel- of sojamelk.