‘The Last of Us’: Tweede aflevering is nog populairder dan eerste en breekt zelfs record

Na de enorm goede start anderhalve week geleden kan The Last of Us op HBO en HBO Max nog betere cijfers voorleggen voor de tweede aflevering. Met een stijging van 22 procent kijkers ten opzichte van de eerste aflevering heeft The Last of Us zelfs de grootste kijkersgroei ooit voor HBO.

The Last of Us van gamedeveloper Naughty Dog is een van de meest bekroonde en best verkochte games ooit. Toen HBO de rechten op de game kocht en Craig Mazin, maker van de succesreeks Chernobyl, binnenhaalde voor het scenario waren de verwachtingen dan ook hooggespannen.

Hoge kijkcijfers en beoordelingen

Na lang wachten was de eerste aflevering van die nieuw prestigereeks halverwege januari eindelijk te zien op HBO en HBO Max, en bij ons op Streamz. In de Verenigde Staten keken op de eerste dag maar liefst 4,7 miljoen mensen naar de seizoenspremière. Dat is het tweede hoogste cijfer voor een nieuwe lancering op HBO in meer dan tien jaar. Na twee dagen stond dat aantal zelfs al op 10 miljoen. Na een week zou dat aantal opgeklommen zijn tot 18 miljoen kijkers.

Bovendien kan The Last of Us op de gerenommeerde website Rotten Tomatoes nog steeds indrukwekkende cijfers voorleggen met een score van 97 procent van de recensenten en 96 procent van de kijkers.

Tweede aflevering

Het komt dan ook niet helemaal als een verrassing dat The Last of Us voor de tweede aflevering met nog betere kijkcijfers uitpakt. In de Verenigde Staten keken namelijk maar liefst 5,7 miljoen kijkers naar de uitzending op HBO en de stream op HBO Max. Dat is 22 procent meer dan de eerste aflevering. Volgens HBO is dat “de grootste kijkersgroei in week 2 voor een HBO Original-fictieserie in de geschiedenis van het netwerk”.

Meer
Lees meer...