Twitter lanceert vierkante profielfoto’s voor bedrijven

Een nieuwe dag, een nieuwe aanpassing bij Twitter. Deze keer gaat het om profielfoto’s. Nadat bedrijven eerder al een geel vinkje achter hun naam krijgen in plaats van een blauw, zullen ze nu nóg makkelijker te onderscheiden zijn. Bedrijven, die al een geel vinkje kregen en dus door Twitter erkend werden als bedrijf, krijgen nu ook een vierkante profielfoto.

Twitter heeft het nog makkelijker gemaakt om bedrijven te onderscheiden van andere accounts op Twitter. Zo hebben die naast een geel vinkje achter hun naam nu ook een vierkante profielfoto.

Vierkante profielfoto’s

Hoewel Elon Musk, als hij de resultaten van zijn poll volgt, binnenkort zal aftreden als CEO van Twitter, heeft hij wel een nieuwe functie doorgevoerd. Het gaat daarbij opnieuw om een functie die het onderscheid tussen mensen die betalen voor een blauw vinkje en officiële bedrijven duidelijker maakt.

Vorige week lanceerde Twitter gele vinkjes. Die maken in één oogopslag duidelijk dat een account toebehoort tot een officieel bedrijf. Deze beslissing kwam er doordat er aanvankelijk problemen waren met mensen die betaalden voor een blauw vinkje. Wie maandelijks 8 dollar betaalt voor Twitter Blue, kreeg namelijk automatisch een blauw vinkje. Dat zorgde ervoor dat mensen bedrijven en celebrity’s begonnen te imiteren door hun volledige account te kopiëren, inclusief het betalende blauwe vinkje.

Daarom introduceerde Twitter vorige week de gele vinkjes voor bedrijven. Overheidsinstellingen hebben dan weer een grijs vinkje. Sinds kort zijn bedrijven nog makkelijker te onderscheiden, want nu hebben ze ook een vierkante profielfoto in plaats van de ronde die andere gebruikers hebben. Andere geverifieerde accounts hebben nog steeds een ronde profielfoto. Er zijn ook al langer profielfoto’s in de vorm van een vijfhoek te vinden op Twitter. Daarbij gaat het om NFT-accounts.

Meer
Lees meer...