Met de feestdagen in aantocht krijgen we ook dit jaar opnieuw heel wat mooie kerstreclames te zien. In dit coronajaar is dat niet anders, al is het niet helemaal hetzelfde. Dat is ook het geval in deze advertentie van Xfinity waarin Kerstman Steve Carell wanhopig op zoek is naar een speciaal cadeau voor alle mensen om dit moeilijke jaar door te komen.
“Na het jaar dat we net gehad hebben, zullen de gebruikelijke geschenken niet voldoende zijn”, zegt de Kerstman (Steve Carell) in het begin van het filmpje in een Zoom-gesprek met zijn elfen. Net zoals we gewoon zijn van zijn personage Michael Scott in The Office is ook hier Carell niet direct van plan om zelf veel te werken.
“The holiday spirit“
De elfen moeten dus aan de slag, en daar hebben ze niet veel tijd voor. Aanvankelijk heeft niemand echt een overtuigend idee tot één elf ineens een openbaring krijgt. Hetgeen mensen in deze tijden echt nodig hebben is ‘samenhorigheid’. Daarom willen ze iedereen “the holiday spirit” cadeau doen.
Hoewel de Kerstman aanvankelijk niet overtuigd is, zetten de elfen toch door. Ze verzamelen alle typische goede en slechte momenten die bij een kerstfeest horen en steken die in cadeautjes. Zo weten ze uiteindelijk hun kritische baas toch te overtuigen, waarna hij aan de slag gaat om iedereen een pakje te bezorgen.
Kritiek
De mooie reclamespot van Xfinity heeft veel fans, maar krijgt in de Verenigde Staten ook kritiek. Reden daarvoor is het feit dat de internetprovider zojuist besloten heeft om data in zijn abonnementen niet meer onbeperkt te maken. Daardoor wordt het enigedat mensen tijdens deze pandemie samen kan brengen dus duurder.
De kritiek komt heel ongelegen voor Xfinity. Het bedrijf veranderde recent nog maar van naam omdat de vorige naam Comcast een te slechte reputatie had gekregen door heel wat ontevreden klanten.