In het kort
- Bpost lanceert de stickeractie ‘Remco Reflex’.
- De sticker is bedoeld om het aantal ‘dooring‘-ongevallen te verminderen door automobilisten eraan te herinneren uit te kijken voor naderende fietsers.
- Bpost CEO Chris Peeters hoopt dat het initiatief zal bijdragen tot het voorkomen van toekomstige incidenten.
Na het ongeval van vorige week met Remco Evenepoel en Bpost lanceren ze een belangrijke campagne. Ze introduceren de Remco Reflex-sticker die ontworpen is om het aantal ongelukken te verminderen.
Evenepoel liep ernstige verwondingen op, waaronder een gebroken pols en sleutelbeen, een ontwrichte schouder en gekneusde longen, toen hij tijdens een trainingsrit in Oetingen tegen een open deur van een Bpost-bestelbus botste.
Preventie
Om gelijkaardige incidenten te voorkomen, introduceren Bpost en R.Ev Academy, het opleidingsprogramma van Evenepoel, de Remco Reflex-sticker. De sticker is bedoeld om op het raam aan de bestuurderskant te kleven en chauffeurs eraan te herinneren om bij het openen van hun deur uit te kijken voor naderende fietsers.
Samenwerking
Evenepoel ging onmiddellijk akkoord met het voorstel en benadrukte dat het belangrijk is dat alle weggebruikers rekening houden met elkaar. Hij gelooft dat dit initiatief van Bpost het bewustzijn over verkeersveiligheid zal verhogen en veel ongevallen zal voorkomen.
CEO Chris Peeters van Bpost deelt de overtuiging dat een eenvoudig gebaar levens kan redden. De ‘Remco Reflex’ wil iedereen eraan herinneren om waakzaam te blijven op de weg. Peeters betuigde ook zijn spijt voor het ongeval van Evenepoel, wenste hem een spoedig herstel en hoopt dat dit initiatief zal bijdragen tot het voorkomen van toekomstige incidenten.