PostNL zet meer personeel in om aan populariteit tijdens feestdagen te kunnen voldoen


In het kort

  • PostNL verwacht miljoenen extra pakketbezorgingen in de Benelux tijdens de komende feestpiek.
  • Om aan de toegenomen vraag te kunnen voldoen, breidt PostNL zijn personeelsbestand uit, zet het extra vrachtwagens in en optimaliseert het de bezorgroutes.
  • Klanten kunnen de PostNL app gebruiken om pakketten te volgen, voorkeursbezorglocaties te kiezen en ervoor te zorgen dat hun bestellingen op tijd worden ontvangen.

Tijdens de feestdagen is er altijd een piek in online bestellingen, denk maar aan Black Friday, Sinterklaas, Kerstmis en Nieuwjaar. PostNL verwacht de komende weken dan ook miljoenen pakketten meer te bezorgen in de Benelux.

Voorbereidingen voor het hoogseizoen

Om de bezorging soepel te laten verlopen, heeft het postbureau uitgebreide voorbereidingen getroffen door meer personeel in sorteercentra en op bezorgroutes in te zetten. Arvin Willemse, Managing Director van PostNL Pakketten België, benadrukt het belang van deze drukke periode voor e-commerce. Hij verzekert klanten dat PostNL goed georganiseerd is om aan de vraag te voldoen en alle pakketten te leveren zoals beloofd, zodat iedereen zijn pakket op tijd ontvangt.

Vanaf november zijn de activiteiten al aan het opschalen. Medewerkers van het sorteercentrum werken tijdens het hoogseizoen op maximale capaciteit. Ook kantoorpersoneel draagt bij aan het sorteren en bezorgen. Er worden extra vrachtwagens ingezet en de bestelwagens en bakfietsen van PostNL maken meer ritten gedurende de dag.

Strategische planning van bezorgingen

Leveringen worden strategisch over de week gespreid, waarbij zoveel mogelijk wordt gestreefd naar levering “op de beste dag”. Dit optimaliseert de sorteer- en leveringscapaciteit zeven dagen per week. Alleen al in België maken de bezorgers tijdens het hoogseizoen ongeveer 1.400 ritten per dag, wat 15 procent meer is dan op een gemiddelde dag.

Klantentools en bezorgopties

Consumenten kunnen zich ook voorbereiden op de vakantiedrukte door de PostNL app te gebruiken om hun pakketten te volgen en hun bezorgvoorkeuren in te stellen. Opties zijn onder andere bezorging bij een PostNL afhaalpunt, op een beveiligde locatie bij hun thuis of bij een aangewezen buur.

Met 1.200 bemande afhaalpunten werkt PostNL nauw samen met winkeliers om promotie-evenementen te spreiden en meerdere bezorgopties aan te bieden. Dat stimuleert tijdige bestelling en veilige ontvangst van pakketten. Het instellen van bezorgvoorkeuren vergroot de kans dat je pakketten op de gewenste tijd en plaats ontvangt.

Meer
Lees meer...