‘De Slimste Mens ter Wereld’: Roel Steeno vertelt over een van de gênantste momenten tijdens zijn werk

De nieuwkomer in De Slimste Mens ter Wereld vanavond is meteen ook een van de meest ervaren deelnemers ooit. Roel Steeno is namelijk al dertien jaar publieksopwarmer en maakte dus al heel wat mee in de bekende studio.

In de laatste aflevering voor de finaleweken stijgt de spanning in De Slimste Mens ter Wereld. Nona Van Braeckel is dankzij haar zesde deelname alvast verzekerd van een plekje in de eindfase. Voor Elodie Gabias staat er vandaag meer op het spel. In haar derde aflevering moet ze zien af te rekenen met nieuwkomer Roel Steeno om een finaleticket te bemachtigen.

Voor Roel Steeno is het zijn eerste aflevering. Het programma is echter allerminst nieuw voor hem, want hij werkt er al dertien jaar als publieksopwarmer.

Kussende bejaarden

Erik Van Looy wil dan ook weten wat het meest gênante is dat Roel in al die jaren heeft meegemaakt. Daarop denkt hij terug aan de iconische reclame voor inbouwhaarden van M-Design waarop twee kussende naakte bejaarden te zien waren.

Voor een opname was Roel Steeno ooit met het publiek aan ’t babbelen toen iemand zei dat hij de CEO was van de hoofdsponsor van De Slimste Mens ter Wereld. “Toch niet van die mottige bejaarden”, was zijn snelle antwoord, waarop de man moest bekennen dat dat zijn ouders zijn. Een korte zoektocht leert ons alvast dat het verhaal klopt. Het reclamebureau dat de vreemde advertentie bedacht, vond indertijd namelijk niemand bereid om de scène op te nemen.

Bekijk hier het fragment:

De Slimste Mens ter Wereld is elke maandag tot en met donderdag om 21.15 uur te zien op Play.

Meer
Lees meer...