Alec Baldwin zijn nieuwe realityshow zorgt voor controverse


In het kort

  • Alec Baldwin zijn realityserie The Baldwins wordt uitgezonden op TLC.
  • De show verkent het gezinsleven van het echtpaar middenin de controverse rond Baldwins betrokkenheid bij een schietincident.
  • Critici hebben hun twijfels geuit over de authenticiteit en het doel van de show en het bestempeld als een poging om zijn imago te rehabiliteren.

Alec Baldwin (66) en zijn vrouw Hilaria (41) stellen hun leven open voor de wereld in een nieuwe realityserie, The Baldwins, die uitgezonden wordt op TLC. De show biedt een kijkje in hun familiedynamiek, compleet met zeven kinderen en acht huisdieren, die het leven leiden tussen hun appartement in Manhattan en hun zomerhuis in East Hampton.

Verlangen naar transparantie

Hilaria benadrukt dat de serie geboren is uit een verlangen naar transparantie en beschrijft het als een veilige ruimte om hun ervaringen te delen tijdens een uitdagende periode. Ze bespreken de diepe impact van het Rust-schietincident op hun leven en erkennen de tol die het eiste op Baldwin’s geestelijke gezondheid.

PTSD

Hilaria onthult dat Alec gediagnosticeerd is met PTSD en worstelt met donkere gedachten, waarbij hij zijn eigen bestaan in twijfel trekt in de nasleep van de tragedie. Ze geeft haar eigen worstelingen toe en bekent dat het zien van zijn pijn haar verdrietig maakt en haar naar moeilijke plaatsen brengt. Alec zelf beschrijft de nasleep als “verschrikkelijk” en onthult daarbij momenten van wanhoop, waardoor hij het moeilijk vond om zelfs uit bed te komen. Bovendien benadrukt hij hoe diep de impact op zijn dagelijkse leven was.

Juridische procedures

De serie gaat ook in op de juridische procedures rondom het schietincident. Baldwin is diep geschokt door de ervaring en zegt dat niets in zijn leven hiermee te vergelijken is. Hij onthult een tegenzin om terug te keren naar zijn vorige leven, wat duidt op een verlangen naar een nieuwe start.

Critici uiten bezorgdheden

De ontvangst van The Baldwins is echter niet overal positief geweest. Critici hebben hun bezorgdheid geuit over de waargenomen authenticiteit en het doel ervan. Sommigen zien het als een egoïstische poging van Baldwin om zijn imago te rehabiliteren in de nasleep van de tragedie. Recensenten van publicaties als The Telegraph, Variety en Time Magazine zetten vraagtekens bij de beweegredenen van de show en bekritiseren het schijnbaar gekunstelde portret van de Baldwins als een gelukkige familie die worstelt met tegenslagen.

“Nieuw dieptepunt in televisie”

Vanity Fair suggereert dat het dient als een afleidingstactiek om de aandacht af te leiden van de lopende juridische procedures. The Guardian noemt het “een nieuw dieptepunt in televisie” en bekritiseert de ongevoelige behandeling van zo’n gevoelig onderwerp. Zelfs kijkers uiten hun afkeuring en vinden de show onsmakelijk en onnodig.

Meer
Lees meer...