Het tweede seizoen van Bridgerton valt duidelijk in de smaak. Netflix heeft nu namelijk bekendgemaakt dat het nieuwe seizoen in de eerste volledige week sinds de release 251,74 miljoen uren bekeken werd. En dat is goed voor een nieuw record.
Bridgerton is terug en dat hebben we allemaal geweten. Het tweede seizoen is opnieuw een hit voor Netflix en veel kijkers bestempelen het als een beter seizoen dan het eerste. En nu heeft het ook echt een Netflixrecord beet.
Meest bekeken in één week tijd
Eerder brak het tweede seizoen van Bridgerton al het openingsweekendrecord voor Engelstalige reeksen op Netflix. In z’n eerste weekend (van vrijdag tot en met zondag) is de reeks al meteen 193 miljoen uren bekeken. Nooit had een Engelstalige reeks op de streamingdienst een beter openingsweekend.
Het nieuwe seizoen van Bridgerton werd in de eerste volledige week na z’n release 251,47 miljoen uren bekeken. Daarmee steekt het zichzelf voorbij en wordt het de best bekeken Engelstalige reeks in één week tijd op Netflix. In de lijst met meest bekeken reeksen tijdens de afgelopen week stond het eerste seizoen van Bridgerton overigens op de tweede plaats. Het seizoen werd in die week 53,02 miljoen uren (her)bekeken.
De meest bekeken Netflixreeks in één week tijd blijft wel nog steeds met voorsprong het Zuid-Koreaanse Squid Game. De reeks werd maar liefst 571,76 miljoen uren bekeken in één week tijd, meer dan dubbel zoveel als het tweede seizoen van Bridgerton.