Duolingo kondigt overlijden van de Duolingo-uil aan: “Stierf waarschijnlijk omdat hij moest wachten tot je eindelijk je les deed”

Doorheen de jaren heeft Duo, de Duolingo-uil, al heel wat meegemaakt. Zo was hij een tijdje ziek en had hij een gastrolletje in de film Barbie. Maar nu komt de app met droef nieuws: “Duo, die je ook kan kennen als de Duolingo-uil, is dood”.

Wie Duolingo volgt op sociale media, weet dat het team achter de groene uil niet vuil is van een marketingstunt. De nieuwste daarbij is de “dood van Duo, de Duolingo-uil”.

Duo

Je hebt het misschien al gemerkt maar het app-icoontje en de profielfoto van Duolingo ziet er wat anders uit. De ogen van de Duolingo-uil, die eigenlijk Duo heet, zijn namelijk veranderd in x’jes en de app deelde een officieel statement op sociale media waarin het laat weten dat de uil overleden is. “Het is met pijn in ons hart dat we jullie informeren dat Duo, die je ook kan kennen als de Duolingo-uil, overleden is. De autoriteiten zijn op dit moment op zoek naar de doodsoorzaak en wij bieden onze volledige medewerking. Maar om eerlijk te zijn: waarschijnlijk is hij gestorven omdat hij moest wachten tot jij eindelijk je les deed, maar wat weten wij? We weten dat hij veel vijanden had, maar we vragen jullie toch om jullie in te houden en niet meteen in de comments te zeggen waarom je hem haat. Als je je toch niet kan inhouden, laat dan ook meteen het nummer van je kredietkaart achter, zodat we je als eerbetoon kunnen inschrijven voor Duolingo Max. We zouden het op prijs stellen als jullie de privacy van Dua Lipa respecteren op dit moeilijke moment.”

Op sociale media stromen de berichtjes vol medeleven alvast binnen, waarop de app natuurlijk ook steeds een gepast antwoord klaar heeft. Enkele van onze favorieten zijn zo: “Betekent dit dat ik mijn lessen niet meer moet doen?” – “Dat is niet wat Duo gewild zou hebben”, “Zit Drake hier voor iets tussen?” – “Ons legale team heeft ons het advies gegeven dat we dit niet mogen bevestigen of ontkennen” en “Ik heb mijn les gedaan, het is niet mijn schuld!” – “De autoriteiten onderzoeken nu de betrokkenheid van een Canadese rapper.” Recent stak de app op sociale media namelijk nog de draak met Drake.

Marketingstunt?

Hoogstwaarschijnlijk gaat het hier om een marketingstunt, die mogelijk een grote vernieuwing van de app zal aankondigen. Hierbij kan de gekende uil vervangen worden door een nieuwe mascotte of stapt de uil gewoon ‘Reputation’-gewijs een nieuw era in. Vermoedelijk zal er snel meer informatie komen.

Lees het statement hier op X:

Meer
Lees meer...