“Ik gok op kinderarbeid …” Reclameslogan Decathlon keert zich tegen hen na virale tweet

Decathlon staat al lang bekend als dé sportwinkel bij uitstek als je niet te veel geld wil uitgeven. Maar hoe komt het nu dat hun producten zo goedkoop zijn? Daarover lanceerde Decathlon begin deze maand een reclamecampagne … maar die draaide niet uit zoals ze hadden gehoopt.

Alles begon met deze tweet

Kan Decathlon zijn prijs laag houden door hun producten door kinderen te laten maken? De tweet ging alleszins snel viraal en is ondertussen al meer dan 4000 keer geliket en bijna 800 keer geretweet.

Decathlon was er snel bij om te reageren

Toch is de opmerking op Twitter zeker niet onterecht. Een onderzoek van Test Aankoop van een jaar geleden toonde aan dat geen enkele sportketen op de Belgische markt volledig ‘schoon’ is. “Zelfs grote spelers als Decathlon en Intersport leveren amper inspanningen om sportkledij ethischer en duurzamer te (laten) produceren”, schreef het toen in zijn rapport.