De Jonas Brothers werken mee aan een nieuwe dienst waarbij fans berichtjes kunnen krijgen van hun idolen. Het gaat om een abonnementsdienst waarbij je maandelijks een bedrag betaalt en in ruil daarvan krijg je sms’en van je favoriete artiesten.
Heb je altijd al berichtjes van je favoriete idolen willen ontvangen op je gsm? Dankzij de Jonas Brothers gebeurt dat niet meer enkel in je wildste dromen. Zij werkten namelijk mee aan een platform waardoor je berichten van celebrity’s zal kunnen ontvangen.
Scriber
Het bedrijf Scriber werd opgericht door Jonas Brothers, Nick, Joe en Kevin Jonas, in samenwerking met techontwikkelaar Brian Goldsmith. Goldsmith is de CEO van het bedrijf.
Het idee van Scriber is dat fans zich kunnen inschrijven op de dienst. Daarmee krijgen ze, in ruil voor een maandelijkse bijdrage, berichtjes van hun favoriete artiesten in hun inbox. Het kan daarbij gaan om exclusieve foto’s, updates of toegang tot presales voor concerttickets. Volgens Goldsmith is het interessant voor de celebrity’s in kwestie. “Je spreekt een kleine groep superfans aan die nog meer willen zien dan wat ze gewoon zijn, of die juist dingen willen krijgen die exclusief zijn voor mensen die zich inschrijven”, vertelde de CEO aan Axios. Het platform zal later deze maand gelanceerd worden.
4,99 dollar per maand
De artiesten die gebruikmaken van het platform kunnen zelf bepalen hoeveel geld een abonnement kost. De Jonas Brothers hebben al laten weten dat zij maandelijks 4,99 dollar (4,65 euro) zullen vragen aan hun fans. Het drietal heeft wel al laten weten dat ze de helft van hun inkomsten uit Scriber zullen doneren aan het goede doel.
Ook de artiesten die het platform gebruiken zullen een bijdrage betalen. Zij zullen maandelijks 1 dollar (0,93 euro) per ingeschreven fan betalen. Dat bedrag gaat naar Scriber, dat een patent heeft op de techniek die heel snel content kan verzenden naar de fans. Door zijn eigen abonnementendienst te lanceren, ontwijkt Scriber meteen ook Big Tech zoals Apple en Google. Die vragen namelijk een commissie die kan oplopen tot 15 procent van alle inkomsten die gegenereerd worden door applicaties uit de App Store of de Play Store.