De Koreaanse boyband BTS doet het niet alleen goed op muzikaal vlak. Ook wat hun deals met verschillende merken betreft is the sky the limit. Zo kregen de zeven leden van BTS de hoofdrol in de nieuwste modeshow van Louis Vuitton.
Vrijdag komt de Koreaanse boyband BTS met een nieuwe single Permission To Dance en bijhorend minialbum ‘Butter’, maar dat betekent niet dat het in de aanloop daarnaartoe stil is rond de zeven leden van de groep. Zo ruilden RM, Jin, SUGA, j-hope, Jimin, V en Jung Kook eventjes het podium en de muziekstudio in voor de catwalk. En dat voor niemand minder dan Louis Vuitton.
Wereldwijde ambassadeurs
Enkele maanden geleden werd al aangekondigd dat de zeven leden van BTS gekozen waren als de wereldwijde ambassadeurs van Louis Vuitton. Voorlopig uitte die samenwerking zich vooral in de outfits van BTS, die meer dan voorheen (maar niet exclusief) van het Franse modehuis zijn.
Maar de gloednieuwe ambassadeurs hebben nu de hoofdrol gekregen in de modeshow voor de herfst- en wintercollectie van Louis Vuitton. De modeshow ging niet door met publiek, want dat is door het coronavirus nog steeds niet mogelijk. Het gaat daarom om een kunstige video, waarvoor kosten nog moeite gespaard bleven.
Seoul
De video werd opgenomen in de buurt van Seoul in Zuid-Korea, de thuisbasis van BTS. Specifiek vond de show plaats in de Buncheon Art Bunker B39, een voormalige afvalverwerkingsfabriek. De fabriek werd in 2010 gesloten, om in 2018 opnieuw de deuren te openen als een ruimte voor kunst en cultuur.
Voor de show werd Buncheon Art Bunker B39 volledig omgebouwd door creatief directeur Virgil Abloh. Daarbij kwamen vooral veel stellingen kijken net als enkele zeppelins en een grote rode pop. De video volgt de zeven leden één voor één door de constructie. Daarbij passeren ze ook andere modellen die de rest van de looks van de collectie tonen.
Bekijk hier de volledige modeshow van Louis Vuitton met BTS:
Brand deals
Louis Vuitton is lang niet het eerste merk waarmee BTS samenwerkt. Zo heeft het zevental al enkele jaren een contract met de Koreaanse merken Samsung, Hyundai en FILA. Recent kwam McDonald’s ook met een speciaal BTS Menu, een samenwerking waaraan BTS naar schatting meer dan 7 miljoen euro verdiende.
Maar hoewel de leden van BTS vaak designerkleding dragen, waaronder ook Belgische design van onder andere Ann Demeulemeester, Dries Van Noten en Raf Simons, kwam er nooit eerder een deal met een groot luxemerk. Tot nu met de grootschalige samenwerking met Louis Vuitton.