Streamingplatformen lijken de dag van vandaag als wortels uit de grond te schieten. Disney+ ziet er misschien wel meest veelbelovend uit, met een hele reeks eigen merken, originele content en goedkope prijs. Maar toch hoeft Netflix (voorlopig) niet bang te zijn, want 75 procent van haar klanten beweert geen interesse te hebben in nieuwe streamingopties.
Nieuwe streamingdienst Disney+ heeft er alles aan gedaan om een waardige concurrent van gigant Netflix te worden. Het bedrijf dat Walt Disney ooit opstartte, kocht de laatste jaren gigantisch veel merken over en kon zo voor hopen originele content zorgen.
Geen interesse
Ook al ziet Disney+ er met al zijn merken én goedkopere prijs dan Netflix er enorm veelbelovend uit, volgens onderzoek zou streaminggigant Netflix niets te vrezen hebben. 75 procent van de klanten van het platform liet namelijk weten helemaal geen interesse te hebben in een overstap naar Disney+ of Apple TV+.
Een groot deel van de ondervraagden deed daar nog een schepje bovenop. Volgens Market Realist lieten heel wat mensen weten dat ze het niet oké vinden dat er plots zo veel streamingplatformen zijn. Het grootste probleem daarmee? Ze moeten verschillende platformen betalen om alles te kunnen zien wat ze willen.
Veelbelovend
En dat streamingdiensten als wortels uit de grond schieten, is helemaal geen geheim. Disney en Apple gaan volgende maand live met hun Disney+ en Apple TV+. En later komen daar ook nog de platformen van bijvoorbeeld zenders HBO en NBC bij.
Van al die opties, ziet Disney+ er het meest veelbelovend uit. The Mouse House heeft namelijk de rechten op alles van Disney zelf (duh), maar ook op de content van Marvel, Star Wars, Pixar, National Geographic en Fox. Die merken hebben al heel wat content, maar blijven er ook bij maken.
Slechter nieuws voor Apple TV+
Het ziet met andere woorden niet naar uit dat Disney+ problemen zal hebben om klanten aan te trekken, ook al beweert het grootste deel van de Netflix-klanten niet te vertrekken.
Slechter nieuws voor Apple TV+, want eigen content maken, dat doen ze daar ook. Het grote verschil tussen de twee nieuwe streamingdiensten is dat die nieuwe content de énige troef is die Apple TV+ op dit moment heeft.