Traditiegewijs kan je vanaf december je meest beluisterende nummers en artiesten op Spotify bekijken in Spotify Wrapped. Maar dit jaar kan je dat al een dagje sneller doen. Dit is hoe je vandaag al je Spotify Wrapped kan bekijken.
Spotify Wrapped is terug! Vanaf vandaag zal je op sociale media dus kunnen genieten van een overzicht van de favoriete artiesten van je familie en vrienden. Maar je kan natuurlijk ook die van jezelf bekijken. Dit is wat je dit jaar te zien krijgt in Spotify Wrapped. Je krijgt je Spotify Wrapped te zien wanneer je vandaag Spotify opent. Mogelijk moet je de volledige app eerst een keertje sluiten.
Spotify Wrapped
Net zoals de afgelopen jaren gaat het om een overzicht van je meest beluisterde genres, artiesten en nummers. Het eerste wat je te zien krijgt is hoeveel nieuwe genres je dit jaar beluisterd hebt. Daarbij krijg je ook je top vijf te zien van de genres waar je het vaakst naar luisterde. Het tweede scherm toont je hoeveel minuten je in totaal naar Spotify hebt geluisterd. Daarbij kom je ook te weten hoeveel meer of minder je naar Spotify luisterde dan andere Belgen.
Daarna gaat Spotify dieper in op je favoriete nummers en artiesten. Als eerste krijg je daarbij je meest beluisterde nummer te zien en laat de app je ook weten hoe vaak je dat nummer dit jaar beluisterde. Ook deelt het de dag waarop je het vaakst naar het nummer luisterde. Daarna krijg je je top vijf van meest gespeelde nummers te zien en kom je ook je totale aantal verschillende nummers te weten. Het voorlaatste deel is gewijd aan je favoriete artiesten. Je komt zo te weten met welke artiest je “het meeste tijd doorbracht” en hoeveel tijd dat dan was. Van die artiest kom je ook te weten welk nummer je het vaakst beluisterde. Uiteraard volgt daarna ook een top vijf die wordt weergegeven als een magazine.
Luisterpersoonlijkheid
Daarnaast geeft Spotify je dit jaar ook je luisterpersoonlijkheid, dat wordt aangekondigd alsof je een ui bent (geen grap). Dit is een “persoonlijkheidstype” dat gebaseerd is op de Myers-Briggs Type Indicator (MBTI). Hiervoor keek Spotify naar hoeveel verschillende artiesten je beluisterde en hoe trouw je dus was aan je favorieten. Je krijgt zo een persoonlijkheidstype te zien en de typerende vier letters.
Uiteraard heeft Spotify dit jaar ook weer een afspeellijst gemaakt met de 100 nummers waar jij dit jaar het vaakst naar luisterde.