Begin deze week kwam Elon Musk weer met een vernieuwing op Twitter. Nadat hij eerder al verschillende veranderingen doorvoerde in de werking van de site, volgde nu ook het logo. Dat logo is niet langer het bekende vogeltje, maar wel een ‘X’. Niet echt vindingrijk volgens velen, want online wordt het al volop vergeleken met andere websites.
Sinds Elon Musk het sociale platform Twitter kocht, lijkt er geen week voorbij te gaan zonder een nieuwe ingeving van de zakenman. Zo gaf hij ons onder andere al Twitter Blue, een abonnement waarbij je een maandelijkse bijdrage betaalt in ruil voor een blauw vinkje, langere tweets, enzovoort.
Daarnaast bracht hij ook al enkele veranderingen door op de tijdlijn. Zo kon je zonder Blue-abonnement een tijdlang maar een beperkt aantal tweets zien en kondigde hij recent ook aan dat de Twitter Circles zullen verdwijnen. Ook de naam van de app zou Musk binnenkort wel eens kunnen veranderen. Om dat proces in gang te zetten, veranderde hij deze week alvast het logo van het medium naar een niet veel zeggende zwarte ‘X’.
X
Hoewel niet iedereen er een even grote fan van is, heeft Elon Musk toch nog steeds de touwtjes van Twitter in handen. Daar heeft hij dus al uitgebreid gebruik van gemaakt door heel wat zaken op de app te veranderen. Maar op termijn wil Musk de hele site rebranden naar X. Op die manier zal het medium onderdeel uitmaken van zijn nieuw samengestelde entiteit X.Corp.
Ondertussen verwijst ook de site X.com al naar Twitter en is dus ook het logo al veranderd. Maar met dat laatste wordt voorlopig alleen nog maar goed mee gelachen. Dat logo zou namelijk lijken op het logo van zo goed als alle pornosites.
Tweets of porno?
Al kort na de bekendmaking van het logo regende het commentaar op de website. De meest opvallende daarbij was zonder twijfel de tweet van comedian Jesse McLaren. Die postte een printscreen waarop zes verschillende logo’s van zes verschillende sites zijn te zien. “Dit zijn allemaal pornosites, buiten eentje. Dat is Twitter.”
Die tweet heeft ondertussen al meer dan 120.000 likes en kan ook op veel respons rekenen. “Als ik zou moeten raden welke site een pornosite is, dan zou ik Twitter er als eerste uithalen”, viel er onder andere te lezen. Anderen zijn er dan weer zeker van dat de specifieke tweet zal gebruikt worden in toekomstige branding- en marketingrichtingen aan de universiteit en hogeschool.