Warzone, de spin-off van Call of Duty, heeft 100 miljoen spelers bereikt. Het spel had net iets meer dan een jaar nodig om die mijlpaal te behalen.
Activision Blizzard, de uitgever van Warzone, liet woensdag weten dat hun spel al 100 miljoen gebruikers mocht noteren. En dat amper dertien maanden na de release in maart 2020. Een indrukwekkende mijlpaal, zeker als je ziet dat een soortgelijk spel als Apex Legends meer dan twee jaar nodig had om aan hetzelfde aantal spelers te komen.
Valsspelers bannen
De eerste dag na uitkomst wist Warzone al zes miljoen spelers te overtuigen. Na twee weken was dat al 30 miljoen en op het einde van het jaar 85 miljoen. Het spel was voor veel fans van de Call of Duty-franchise een verademing. Het spel houdt rekening met de geschiedenis van de franchise, maar blaast het nieuw leven in met de battle royal. Opvallend: al bijna een half miljoen spelers werden permanent gebannen van de servers omdat ze vals speelden of het spel hackten. Het is voor de uitgevers een erezaak om valsspelers uit het spel te houden.
Twee manieren van spelen
Call of Duty: Warzone is een battle royal zoals Fortnite of Apex Legends. Je kan het spel op twee manieren spelen: ‘Battle royal’ of ‘Plunder’. In de ‘Battle royal’ spelen 150 spelers solo of in teams tot de laatste overlevende. Bij ‘Plunder’ moet je zoveel mogelijk valuta verzamelen waar je voorwerpen mee kan kopen bij een station. Woensdag werd het derde seizoen van Warzone gestart met Operation Rapid Sunder. Verdansk, waar de actie plaatsvindt, is verloren en wordt opgeblazen. Benieuwd hoe de stad er zal uitzien in het derde seizoen.