YouTuber MrBeast gaat real-life versie maken van ‘Squid Game’ en hij zoekt nog deelnemers

De hype rond Squid Game lijkt nog lang niet voorbij. Zelfs nadat een recordaantal mensen de Zuid-Koreaanse serie al heeft bekeken op Netflix, blijft Squid Game heel aanwezig op verschillende sociale media. Ook dat lijkt de komende tijd niet te minderen. MrBeast, een van de bekendste YouTubers ter wereld, kondigde enkele dagen geleden namelijk aan zijn eigen versie van Squid Game te willen organiseren. Nu de interesse groot genoeg blijkt te zijn, is de 23-jarige Amerikaan bezig om zijn ambitieus plan uit te werken en daar hoort ook het zoeken van 456 deelnemers bij.

111 miljoen huishoudens hebben in de eerste 17 dagen na de release naar Squid Game gekeken op Netflix. Daar verpulvert de Zuid-Koreaanse serie het vorige record van Bridgerton en is het de best bekeken reeks ooit op het streamingplatform.

Miljoenen mensen hebben er dus van genoten om de 456 deelnemers het tegen elkaar te zien opnemen in kinderspelletjes op leven en dood voor een prijzenpot van 45,6 miljard won (33 miljoen euro). Velen vragen zich uiteraard ook af hoe ze het zelf zouden gedaan hebben in Squid Game, maar toch klinkt het niet zo aanlokkelijk om daarvoor je leven op het spel te zetten.

MrBeast

Verschillende kleinschalige initiatieven hebben de voorbije weken al hun eigen real-life variant van Squid Game georganiseerd, maar geen enkel plan is zo ambitieus als dat van MrBeast. De Amerikaanse YouTuber, die met meer dan 71 miljoen abonnees het elfde populairste account wereldwijd heeft, is dan ook niet vies van een stunt. De voorbije jaren gaf hij zo al meerdere miljoen in cash en cadeaus weg in zijn video’s.

Vier dagen geleden lanceerde MrBeast zijn plan op TikTok, waar hij meer dan 26 miljoen volgers heeft. “Als deze TikTok 10 miljoen likes haalt, maak ik Squid Game na in real life”, schrijf hij toen bij een korte video. Een dag later was dat doel al ruimschoots overschreden en postte MrBeast een nieuwe video. Daarin bevestigde hij dat zijn real-life versie van Squid Game er wel degelijk komt. “Volg mij op TikTok, want ik ga random volgens kiezen om mee te doen in mijn spel”, voegde hij eraan toe.

@mrbeast

It’s in your hands tik tok

♬ Squid Game – Carrot

“456 random mensen verzamelen en sets namaken”

Op Twitter gaf MrBeast, die in het echt Jimmy Donaldson heet, nog wat extra uitleg over hoe hij zijn ambitieus plan wil waarmaken. “Ik ga helemaal los op deze irl Squid Game-video, geef me een maand om 456 random mensen te verzamelen en alle sets na te maken”, deelde hij daar voor zijn meer dan 11 miljoen volgers.

Hoe die 456 deelnemers exact geselecteerd zullen worden, is nog niet helemaal duidelijk. Nadat MrBeast eerder liet weten enkele willekeurige TikTokvolgers uit te nodigen, kondigde vrijdag een nieuw plan aan. 48 uur lang zullen kandidaat-deelnemers merchandising kunnen kopen van MrBeast Game, zoals het spel lijkt gedoopt te zijn. Onder iedereen die in die tijd een hoodie of T-shirt kocht, zullen 100 uitnodigingen verloot worden.

Maar ook wie niets koopt, kan zich inschrijven om kans te maken op een van de overige felbegeerde plaatsjes. Het enige jammere is dat je om kans te maken om deel te nemen ouder moet zijn dan 18 jaar en een inwoner zijn van de Verenigde Staten.

Prijzengeld en eliminatie?

Voorlopig is het ook nog onduidelijk hoe groot de prijzenpot van de MrBeast-variant van Squid Game zal zijn. Op Twitter liet de YouTuber al weten dat heel het project meer dan 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) zal kosten. Een deel van dat geld zal echter ook gebruik worden voor het maken van de decors en dergelijke. Op sommige plaatsen valt te lezen dat de winnaar van het spel 456.000 dollar (393.000 euro) zal krijgen, maar dat lijkt nog niet officieel bevestigd.

Ook wat er gebeurt met spelers die tijdens het spel verliezen en dus geëlimineerd worden, is nog niet geweten. Al ligt het voor de hand dat hen een iets humaner lot wacht dan de deelnemers in Squid Game.

Bekijk hier de livevideo van MrBeast over het maken van zijn versie van Squid Game

https://www.youtube.com/watch?v=ETR4o0WCCAY
Meer
Lees meer...