Bedrijf achter BTS zou werken aan een eigen streamingdienst

BTS op de Billboard Music Awards 2019
GettyImages

BigHit Entertainment, het bedrijf/de machine achter BTS, zou werken aan een eigen muziekstreamingsplatform. Daarmee zouden de koningen van de K-pop dus in de voetsporen treden van Jay-Z en Beyoncé en hun streamingsplatform Tidal.

BTS, de K-popgroep die wist uit te groeien tot de nummer één boysband van het moment, zou nu ook werken aan een eigen muziekstreamingplatform. Daarvoor zou BigHit Entertainment, het bedrijf achter BTS, opnieuw de krachten bundelen met het mobiele gamebedrijf Netmarble.

Streamingdienst

Eerder werkte BigHit Entertainment al samen met Netmarble aan het mobiele spel BTS World. Dat spel werd al meer dan een miljoen keer gedownload en ook de soundtrack ervan brak al verschillende records.

Na die eerste succesvolle samenwerking zou BigHit Entertainment nu dus werken aan een streamingplatform voor de muziek van BTS en de andere artiesten die onder het label vallen. Volgens bronnen van The Korea Herald zouden de twee Koreaanse bedrijven via de nieuwe streamingdienst naast muziek ook podcasts delen.

Exclusieve content

Volgens The Korea Herald zouden er naast de normale nummers van BTS, TXT en Lee Hyun, ook podcast te vinden zijn op het nieuwe streamingplatform. Daarbovenop zouden er ook nummers exclusief op dat platform verschijnen.

Een streamingdienst voor de Koreaanse markt zou natuurlijk welkom zijn, want Zuid-Korea is een van de landen waarin Spotify nog niet beschikbaar is. Maar de streamingdienst van BigHit is niet enkel bedoeld voor de Zuid-Koreaanse markt. “Het platform is gericht op gebruikers van over de hele wereld”, laat een bron vanuit BigHit weten.

Wanneer de streamingdienst er zou komen, is nog niet geweten. Al zou het niet voor meteen zijn. “De twee bedrijven zullen eerst uitvoerig marktonderzoek uitvoeren. Ze zullen niet te haastig te werk gaan.”

Gesponsorde artikelen