Twintig jaar geleden is het al, dat we de kippen Ginger en Rocky en hun vrienden leerden kennen. En om die verjaardag te vieren, kregen we héél goed nieuws. Chicken Run krijgt een sequel, en die zullen we op Netflix kunnen bekijken!
Toen Chicken Run in het jaar 2000 verscheen, was de wereld met verstomming geslagen. De film van Aardman volgde de kippen op een kippenboerderij, die zou omgevormd worden tot een fabriekje van kippenpasteien.
Ontsnappen
Dat zien de kippen niet zitten, en dus plannen ze hun ontsnapping. Maar die loopt niet van een leien dakje, want mevrouw Tweedy, de strenge boerin, controleert haar kippenhokken heel streng: elke kip die niet genoeg eieren legt, verdwijnt en komt nooit meer terug.
Chicken Run werd genomineerd voor verschillende indrukwekkende awards, en werd op dat moment de meest succesvolle stop-motionfilm ooit.
Sequel
In de tweede film zullen we te zien krijgen hoe Rocky, Ginger, hun kuikentje Molly, en hun vrienden in een echte kippen-droomwereld leven. Maar die wereld moeten ze verlaten, om kippen over de hele wereld te redden van een nieuwe, vreselijke bedreiging.
De productie van die sequel zou volgend jaar kunnen beginnen. En wanneer de film af is, zal hij op Netflix te zien zijn! Dat nieuws bracht de streamingdienst zelf, via sociale media.
Eggsellent
“POULTRY NEWS: Precies twintig jaar nadat het origineel werd gereleased, kunnen we bevestigen dat een sequel van Chicken Run binnenkort naar Netflix komt!! Aardman maakt de film, de productie begint normaal volgend jaar. Eggsellent.”
Ideale creatieve partner
Peter Lord, één van de oprichters van Aardman en één van de uitvoerend producenten van de Chicken Run-sequel, is alvast enthousiast. “Fans over de hele wereld hebben met veel geduld gewacht op een Chicken Run-idee dat een sequel verdiende”, vertelde hij. “Dus zijn we verheugd dat we op de twintigste verjaardag van de film mogen aankondigen dat we het perfecte verhaal hebben gevonden.”
“Netflix voelt als de ideale creatieve partner voor dit project: ze vieren de filmmaker. Dat wil zeggen dat we de film kunnen maken die we écht willen maken – die waar we echt om geven – en dat we die dan met een wereldwijd publiek kunnen delen”, klonk het nog.