Streamingplatform Disney+ bestaat nog maar twee dagen, en is er toch al in geslaagd om meer dan tien miljoen abonnees te veroveren. Da’s veel meer dan verwacht: op voorhand werd geschat dat de dienst tegen het einde van het jaar ongeveer acht miljoen abonnees zou tellen.
Op 12 november konden Disney-fans naar hartelust beginnen streamen. Of toch diegenen die een abonnement op streamingplatform Disney+ hadden genomen. Bijna twee miljoen fans hadden dat op voorhand al besteld. 1,9 miljoen mensen, om precies te zijn.
Verwachtingen vervuld
Verschillende experts gingen toen aan het rekenen. Ze kwamen uit op een mooi getal: de streamingdienst zou tegen het einde van dit jaar grofweg acht miljoen mensen in zijn klantenbestand hebben staan. Dat aantal is niets in vergelijking met wat Disney+ écht bereikt heeft. Vandaag. Op bijna twee maanden voor het einde van het jaar.
Na amper één dag had Disney+ namelijk al meer dan tien miljoen abonnees. Da’s geen tikfout. Na één dag had het platform al het aantal klanten bereikt dat het volgens de schattingen in twee maanden zou bereiken.
Bestaande én nieuwe content
Dat het platform veel succes zou hebben, stond al lang op voorhand vast. Disney had namelijk een hele hoop merken te bieden. Het bedrijf bestaat ondertussen al uit Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic en FOX.
Die merken hebben niet alleen bestaande content, maar zijn ook constant bezig om nieuwe films en series te maken. The Mandalorian, bijvoorbeeld, is de eerste live action-versie van Star Wars. Het was niet toevallig dat de serie al vanaf dag één op Disney+ beschikbaar was.
Technische problemen
De toestroom was zelfs zo groot op de eerste dag, dat het platform met heel wat technische problemen kampte. Zo was het moeilijk om in te loggen op Disney+. Het bedrijf excuseerde zich daarvoor via sociale media en liet weten de problemen zo snel mogelijk op te lossen.
Rooskleurige toekomst?
Disney+ heeft dus geen slechte start gekend. En met een steeds groter wordend aanbod, ziet de toekomst er ook rooskleurig uit. Reken daar nog eens bij dat het streamingplatform nog maar in een handvol landen beschikbaar is, en je komt uit op een méér dan rooskleurige toekomst.
Om streamingreus Netflix in te halen, zal Disney+ toch nog héél wat meer abonnees moeten aantrekken. Er zijn maar liefst meer dan 150 miljoen mensen die een abonnement op Netflix hebben.