Don’t Look Up lijkt de meest succesvolle Netflixfilm aller tijden te gaan worden. Na 17 dagen werd de film met Leonardo DiCaprio en Jennifer Lawrence in de hoofdrollen al meer dan 321 miljoen uren bekeken, waardoor het nu al de op één na meest bekeken film op Netflix is.
Voor Don’t Look Up verzamelde Netflix een absolute topcast met namen als Leonardo DiCaprio, Jennifer Lawrence, Meryl Streep en Timothée Chalamet. Het was een gok die hen ongetwijfeld heel wat miljoenen heeft gekost, maar die z’n vruchten duidelijk af weet te werpen.
Op één na populairste film
Uit de meest recente cijfers van Netflix blijkt namelijk dat de film op 10 januari, 17 dagen na de release op kerstavond, al 321,52 miljoen uren bekeken was. Daarmee steekt Don’t Look Up nu al Bird Box voorbij. Die film, met Sandra Bullock in de hoofdrol, werd in de eerste 28 dagen na z’n release 282,02 miljoen uren bekeken.
Don’t Look Up komt zo al na 17 dagen op de tweede plaats aller terecht en moet enkel Red Notice nog voorlaten. Die film, met Dwayne Johnson, Ryan Reynolds en Gal Gadot in de hoofdrollen, werd in de eerste 28 dagen 364,02 miljoen uren bekeken. We kunnen er dus ook al stilletjes van uitgaan dat Don’t Look Up in 28 dagen dat record zal breken.
Don’t Look Up
Don’t Look Up is een donkere komedie over het einde van de wereld die op verschillende manieren te linken is aan de realiteit. In de film ontdekken professor Randall Mindy (Leonardo DiCaprio) en doctoraatsstudente Kate Dibiasky (Jennifer Lawrence) dat de aarde binnen zes maanden getroffen zal worden door een komeet. Ze willen de mensen daarvan op de hoogte brengen zodat er tijdig een oplossing kan komen om de wereld te redden. Maar da’s makkelijker gezegd dan gedaan.
Hoewel niet alle critici overtuigd zijn van de film, werd Don’t Look Up wel een succes bij de Netflixkijkers. Daarbij wordt vooral de manier geprezen waarop regisseur Adam McKay op een absurde wijze de huidige problematieken weet aan te halen.