Facebook stelt nieuw logo voor: “Grootste rebranding ooit”

Facebook
Facebook

Het Amerikaanse bedrijf Facebook stelt zijn nieuwe logo voor. Op die manier wil het overkoepelende techbedrijf zich onderscheiden van de gelijknamige socialenetwerksite.

Het bedrijf Facebook is niet hetzelfde als de gelijknamige socialenetwerksite. Want binnen het techbedrijf horen Facebook (de site), Instagram en WhatsApp. Het bedrijf zelf spreekt van de grootste rebranding in jaren tijd. Maar desondanks heet het bedrijf nog altijd Facebook. Als je nu over het bedrijf praat, bestaat het logo volledig in hoofdletters.

Drie kleuren

Wanneer je vanaf nu wil inloggen bij apps die deel uitmaken van Facebook, dan krijg je onderin het nieuwe logo te zien in hoofdletters. Op die manier wil het bedrijf transparanter zijn. Want amper 29 procent van de Amerikanen weet dat WhatsApp en Instagram deel uit maken van het bedrijf.

Antonio Lucio, de marketingbaas bij Facebook, vertelde aan Bloomberg dat er lang werd nagedacht over het nieuwe logo. De directie zou zelfs overwogen hebben om te kiezen voor een compleet nieuwe naam. Dat hebben ze uiteindelijk niet gedaan.

Om duidelijk te maken dat het bedrijf staat voor die socialenetwerken verandert het logo ook van kleur. Zo switcht de naam tussen groen, blauw en paars. Die kleuren staan respectievelijk voor WhatsApp, Facebook en Instagram.

De rebranding zal in ieder geval niet negatief zijn voor het bedrijf. Want met de privacyschandalen van de afgelopen jaren, kan Facebook wel een boost gebruiken.

Gesponsorde artikelen