‘Gossip Girl’ krijgt een reboot!

XOXO, Gossip Girl: voor veel vrouwen die jong waren in de nillies brengt die zin flashbacks met zich mee. Serena Van der Woodsen, Blair Waldorf en de andere Upper East Siders vochten zes seizoenen lang een machtsstrijd uit onder het alziende oog van Gossip Girl. Zeven jaar na de laatste aflevering krijgt Gossip Girl nu een doorstart.

Yoghurt op de trappen van het Met: voor de doorgewinterde Gossip Girl-fan is het een must-do op citytrip in New York. Da’s het niveau aan loyaliteit dat de fans van Gossip Girl in zes seizoenen opbouwden voor hun Upper East Siders. De cultserie, die oorspronkelijk werd uitgezonden op CW en bij ons op Netflix staat, zou nu oprecht een vervolg krijgen. Nee, het is écht geen grap.

Nieuwe Gossip Girl in town

Natuurlijk is het niet haalbaar om de originele verhaallijn nog verder uit te breiden. De boeken van Cecily Von Ziegesar gaven al niet voldoende story voor de eerste zes seizoenen. Daarbij moeten we toegeven dat het verhaal van Serena, Blair, Dan, Nate en Chuck wel wat verteld is. Op het einde van seizoen zes weten we wie onze evil blogger (toen dat nog een ding was, weten jullie nog, blogs?) was: Dan. We zagen à la minute ook nog onze twee powerkoppels in het huwelijksbootje treden en bam, einde verhaal.

Een terugkeer van Serena en Blairs vriendschap zit er dus niet in, maar dat houdt ze bij HBO, niet tegen om Gossip Girl nieuw leven in te blazen. Er is op de Upper East Side altijd wel een tiener die Queen B probeert te worden. Da’s ook de opzet van de doorstart, volgens Deadline. Er zouden tien afleveringen van Gossip Girl Bis besteld zijn.

HBO Max

Die zouden opnieuw het verhaal vertellen van de rijke tieners op een privéschool in New York. In de nieuwe Gossip Girl is het (sociale) landschap in New York veranderd, maar ook sociale media zien er nu heel anders uit (die flipphones en Blackberry’s!). Gossip Girl zou verschijnen op HBO Max, het nog te lancerenstreamingplatform van HBO. Of dat wil zeggen dat ie ook in de Play (More)-catalogus van Telenet terechtkomt, daar durven wij nog niet van dromen.

Voor een gebrek aan reclame-inkomsten moeten ze bij HBO alvast niet bang zijn. Onderzoek toont dat Gossip Girl, met de Peter Pan-kraagjes en diadeems van Blair en de hipster-stijl van Serena, één van de belangrijkste invloeden is geweest op het koopgedrag van millennials. Zélfs als we dat uniform op Constance Billard altijd wat vaag gevonden hebben.

We vragen maar één ding HBO. Laat Kirsten Bell nog één keer ‘XOXO, Gossip Girl’ zeggen.

Meer
Lees meer...