‘Minecraft’-speler verliest spelletje na een vijfjarig gevecht

Stel je voor: je speelt al vijf jaar lang hetzelfde spelletje ‘Minecraft’ en plots word je verrast door een babyzombie. Door daarvan weg te lopen, word je in de rug geschoten door een verstopte zombie en zo word je in de klauwen van een spin geduwd, die je opeet. Voor Phil Watson was het helemaal geen gedachtespinsel. De jonge Brit verloor een vijfjarig spelletje ‘Minecraft’ door “te veel zelfvertrouwen te krijgen”.

Minecraft spelen, maakt je helemaal niet uniek. Het spel is zelfs verantwoordelijk voor de meeste gamevideo’s op YouTube. Wat de Brit Phil Watson wel speciaal maakt? Hij speelde een spelletje Minecraft dat maar liefst vijf jaar duurde. Hij speelde het spel bijna elke dag, goed voor zo’n twintig uur per week. Het spel van vijf jaar is een record, al is dat nergens officieel bevestigd. “We vonden gewoon niemand die langer dan een paar maanden het spel overleefde”, legde hij uit aan BBC.

Hardcore Minecraft

Watson heeft in die vijf jaar Minecraft serieus aan zijn conditie gewerkt, of toch aan dat van zijn personage. Dat legde doorheen het spelletje maar liefst 6.316 kilometer te voet af, vloog 7.798 kilometer en sprong 732.389 keer. Na al dat wandelen, vliegen en springen, kreeg Watson een beetje te veel zelfvertrouwen. Hij werd verrast door een babyzombie in een betoverde wapenuitrusting. Toen hij daarvan probeerde weg te lopen, werd hij in de rug geschoten door een verborgen skelet en dat duwde hem in de klauwen van een spin, die hem opat.

“Mijn geluk was op”

“Het ging mij nooit om de beste of de langstlevende speler zijn. Ik vond het gewoon een leuk spel en ik slaagde erin om te blijven leven”, vertelde Watson. Hij kon het fatale ‘ongeluk’ perfect overleefd hebben, als hij eerder een gouden appel met extra gezondheidboosters had gegeten, maar dat heeft hij dus niet gedaan, zijn “geluk was op”. Toen Watson het spel verloor, was hij eerst depressief en wilde hij helemaal geen Minecraft meer spelen. Ondertussen krijgt hij “opnieuw de drang om iets te creëren en op een nieuw avontuur te gaan.”

Meer
Lees meer...