Netflix heeft een bijzondere realityreeks aangekondigd. In The Golden Ticket zullen deelnemers namelijk kunnen strijden voor een gouden ticket, zoals je kan kennen uit de film Charlie and the Chocolate Factory.
De streamingdienst Netflix sloot in 2021 een deal met de Roald Dahl Story Company. Daardoor verscheen eerder al de films Matilda the Musical en The Wonderful Story of Henry Sugar op de streamingdienst. Later dit jaar verschijnt ook de animatiefilm The Twits, gebaseerd op het gelijknamige boek van de Britse auteur. Nu heeft Netflix nog een bijzondere nieuwe titel aangekondigd. Het gaat namelijk om The Golden Ticket, een spelprogramma gebaseerd op Charlie and the Chocolate Factory.
The Golden Ticket
In Charlie and the Chocolate Factory kregen we te zien hoe een groep kinderen op bezoek mocht in de chocoladefabriek van Willy Wonka. De gelukkigen vonden een gouden ticket in een reep chocolade, dat diende als toegangsticket voor de bijzondere fabriek. In The Golden Ticket zullen de deelnemers meer nodig hebben dan alleen geluk.
In de omschrijving laat Netflix al weten dat het zal gaan om een sociaal experiment waarbij deelnemers zich moeten aanpassen en strategisch moeten spelen. “Want een gouden ticket brengt je maar zo ver”, klinkt het. De deelnemers zullen verschillende games, testen en verleidingen moeten doorstaan waarbij “hun instincten, veerkracht en het vermogen om overeind te blijven in de chaos van een retro-futuristisch droomlandschap” getest zullen worden.
De inschrijvingen voor het programma zijn nu geopend. Deelnemers moeten ouder zijn dan 18 jaar en moeten tijdens de opnameperiode legaal in de Verenigde Staten kunnen verblijven. Je inschrijven kan via deze link.