#WirSchaffenDas: Rode Duivels komen met nieuwe campagne voor fans

Op 24 maart is het zover. Dan starten de Rode Duivels met hun EK-kwalificatie tegen Zweden. De Belgische voetbalbond pakt uit met een nieuwe campagne om de fanbeleving rond de Rode Duivels te versterken. Een grote tifo voor de kwalificatiematch in Zweden, een buscolonne voor de partij in Duitsland en open trainingen maken daarvan deel uit. En dat onder het motto ‘Wir schaffen das‘.

Het WK is nog maar amper verteerd, en de volgende campagne is er al. Na #DEVILTIME is het nu tijd voor #WirSchaffenDas. Deze campagne moet onze Rode Duivels mee helpen loodsen naar het EK 2024 in Duitsland. Fans worden dus meer betrokken bij het hele gebeuren. Samen sterk, zullen ze gedacht hebben.

EK 2024 in Duitsland

De Rode Duivels beginnen later deze maand aan een nieuw hoofdstuk. Op 24 maart zullen ze in Zweden hun eerste kwalificatiematch voor het EK van volgend jaar in Duitsland spelen. Dat zullen ze doen zonder Eden Hazard en Toby Alderweireld. Die laatste nam gisteren nog afscheid van de nationale ploeg. Wel is er een nieuwe coach. Domenico Tedesco heeft het roer overgenomen van Roberto Martinez.

“Met een nieuwe coach en een nieuwe sportieve leiding breekt voor ons een nieuw tijdperk aan bij de Rode Duivels”, zegt Directeur Marketing en Communicatie van de KBVB Manu Leroy in een persbericht van de voetbalbond. “Daarbij geloven we in onze eigen kracht, maar weten we ook dat we meer dan ooit onze supporters zullen nodig hebben om ons te kwalificeren voor EURO 2024.”

Spelers en fans dichter bij elkaar

Tijdens de coronapandemie was er enkel een digitale fanbeleving, maar dat is nu verleden tijd. “De voetbalbond wil alles op alles zetten om supporters en spelers op regelmatige basis met elkaar in contact te brengen. Zo zullen er opnieuw open trainingen voor de fans komen in het Proximus Basecamp te Tubeke”, zegt Leroy.

(Photo by Zhizhao Wu/Getty Images)

Ook wil de KBVB met een grote tifo afzakken naar Stockholm voor de eerste kwalificatiematch. Daarop zouden zoveel mogelijk namen van fans moeten staan. “Zo worden de Rode Duivels niet alleen gesteund door de fans die naar Stockholm zijn afgereisd, maar ook door de fans thuis. Via de RBFA-app en website kan iedereen zijn naam toevoegen aan de tifo. Dit is meteen ook een warme oproep voor fans om lid te worden van 1895, de officiële fanclub van de Rode Duivels, en mee te gaan naar uitwedstrijden”, vertelt Leroy.

Enkele dagen later – op 28 maart – spelen de Rode Duivels tegen Duitsland in Keulen. “Ook voor die uitmatch wordt een forse ondersteuning voorzien: de Red Devils Express 2.0. Vanop een parking in Eupen rijden alle 1895-supportersbussen collectief richting Keulen om daar voor de aftrap een Belgisch feestje te bouwen en daarna de spelers naar een goed resultaat te schreeuwen”, zegt Leroy.

Bron: Royal Belgian Football Association

De rode draad doorheen de #WirSchaffenDas-campagne wordt dus een nauwere fanbeleving, zowel fysiek als digitaal. Met #OnVaLeFaire en #AllesGeven krijgt de campagne nog afsplitsingen in de andere twee landstalen. #WirSchaffenDas is een knipoog naar de locatie van het volgende grote toernooi, Duitsland, de herkomst van de nieuwe bondscoach Domenico Tedesco (Italiaans-Duits) en onze derde landstaal.

Meer
Lees meer...