(Ongelukkig) toeval? Aldi pakt uit met ‘Koeken troef!’ in folder

Te midden het schandaal rond Bart De Pauw komt Aldi met een ’toepasselijke’ campagne. Ze beginnen al vol in te zetten op de Sinterklaas-periode door hun peperkoeken aan te prijzen, maar ze doen dat op een, op z’n zachtst gezegd, opvallende manier. De slogan ‘Koeken troef!’ valt, net na het uitbreken van het nieuws rond Bart De Pauw, wel op een pijnlijk moment. Toeval? Of net niet?

“Koeken troef!” Op zich is er niets mis met de nieuwe slogan waarmee Aldi z’n biopeperkoek aan de man wil brengen. Ware het niet dat het productiehuis van Bart De Pauw, die recent zwaar in opspraak kwam omwille van seksueel getinte sms’en naar meerdere vrouwen, ook Koeken Troef! heet.

Bart De Pauw

De Pauw werd al aan de deur gezet door de VRT nadat er meerdere klachten waren binnengekomen over grensoverschrijdend gedrag van de programmamaker. Zo zou hij honderden seksueel getinte en zelfs pornografische sms’en gestuurd hebben naar verschillende vrouwen. Het zou soms zelfs zo ver gaan als stalking.

De VRT nam dus al een duidelijk besluit wat betreft Bart De Pauw, maar er wordt momenteel nog bekeken hoe zenders de samenwerking met het productiehuis van De Pauw, Koeken Troef!, in de toekomst zullen aanpakken.

“Toeval”

Aldi benadrukt aan newsmonkey dat het louter om toeval gaat. “Er zou door sommige lezers de foutieve link kunnen gelegd worden tussen onze folder en het nieuws”, stelt Dieter Snoeck, communicatiemanager van Aldi. “Aldi wil benadrukken dat de keuze van de slogan louter op toeval berust. […] Het thema en de slogan werden reeds weken geleden gekozen. De folder werd begin november naar de drukker gestuurd.”

Toeval of niet, het blijft toch wat pijnlijk dat Aldi net nu met de slogan komt.

Meer
Lees meer...