Na het veelbesproken (en bekritiseerde) thuistenue heeft de Belgische voetbalbond het nieuwe uitshirt van de Rode Duivels voor het aankomende WK in Qatar voorgesteld. Voor het ontwerp daarvan werkten adidas en de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) samen met muziekfestival Tomorrowland. Dat zorgt voor enkele opvallende details.
Het WK voetbal in Qatar start eind november, en dat betekent natuurlijk dat alle landen nieuwe shirts lanceren. De eerste deden dat enkele weken geleden al, maar toch was het tot vandaag wachten op de shirts van onze Rode Duivels. Het thuistenue werd maandag officieel voorgesteld en kon dat niet bij iedereen even goed in de smaak. Toch trokken de Belgen het donderdag een eerste keer aan voor hun zuinige zege tegen Wales.
Zondag komen de Rode Duivels opnieuw en voor het laatst in de poulefase van deze editie in actie in de Nations League. Tegenstander daarbij is Nederland. Om nog over onze noorderburen te wippen in de stand moet – na de 1-4-nederlaag in heenwedstrijd – met minstens drie doelpunten verschil gewonnen worden. In die ongetwijfeld lastige wedstrijd zal België voor het eerst spelen in zijn nieuwe uitshirt.
LOVE
Dat kent een opvallend ontwerp en kwam mede tot stand met de hulp van muziekfestival Tomorrowland. Het shirt staat dan ook in het teken van ‘LOVE’. Dat woord is zelfs terug te vinden op het shirt, in de half, met het logo van Tomorrowland als ‘O’. “De opvallende grafische print is niet alleen te zien op de kraag, mouwen, zijkanten en boorden van het shirt en de shorts, maar ook in het adidas logo en het bondslogo, passend bij de positieve LOVE-boodschap”, zegt de KBVB zelf over zijn nieuwe tenue.
Wie fan is van de nieuwe uitrustingen kan terecht op de website van de Belgische voetbalbond om ze te bestellen.