Het is misschien geen grote verrassing, maar de populaire Netflixreeks Squid Game is de meest gegoogelde serie van 2021. Google deelde zijn jaarlijkse zoekrapport, en op vlak van Netflix is de Zuid-Koreaanse serie de grote winnaar op alle vlakken. Heel lang leek het alsof die andere populaire reeks Bridgerton bovenaan het lijstje ging staan, maar door de komst van Squid Game kwam daar al snel een einde aan.
Het begon op 17 september 2021. Een nieuwe mysterieuze Zuid-Koreaanse serie doet zijn intrede op Netflix, en wordt al heel snel opgepikt door nieuwsgierige kijkers. Wat volgt: een nieuwe hype, kijkcijfers die door het dak vliegen, mensen die zich verkleden als de personages uit de serie en een hele reeks aan nieuwe records. Squid Game was zonder twijfel de revelatie van 2021, en dat blijkt nu ook uit een nieuw rapport van Google.
Jaarlijks zoekrapport
Elk jaar releaset de zoekmachine Google een rapport met daarin de meest gegoogelde woorden, zinnen en vragen van het voorbije jaar. Hoewel er vorig jaar vooral een focus lag op de coronacrisis en alles daarrond, hadden de meest gebruikte zoektermen van dit jaar meer met sport te maken. Dat is ook logisch, nadat ieder groot sportevenement uit 2020 naar 2021 werd verplaatst. Onder andere de Olympische Spelen en het EK Voetbal scoorden hoog.
Op vlak van televisie en film is het dus vooral Squid Game dat met de eer kan gaan lopen. Die reeks werd in 2021 het meest opgezocht en springt daarmee over Bridgerton, dat ook hoog scoorde. Verder op het Netflixlijstje staan ook nog Cobra Kai, Line of Duty en Love Island. Gecombineerd met Disney+ wordt de serie gevolgd door Bridgerton, WandaVision en Loki. Daar stopt het niet, want de Zuid-Koreaanse reeks scoort niet enkel op vlak van tv-series. Ook in de algemene lijst belandt Squid Game in de top 10. De populariteit van de serie zal alleszins beloond worden met een tweede seizoen.