Starbucks laat klanten binnenkort op voorhand bestellen via app

Koffieketen Starbucks wil het jonge en hippe cliënteel nog beter aan zich binden. De koffieketen zal later dit jaar namelijk de smartphone-applicatie uitbreiden zodat bestellingen op voorhand doorgegeven kunnen worden.

Volgens techsite Recode zal Starbucks later dit jaar het systeem uitrollen in een “nog niet vrijgegeven testregio”. De klanten in die regio zullen dan met de app op voorhand een bestelling kunnen doorgeven, en die oppikken op het gewenste tijdstip. Ook de betaling van de bestelling zal via de app gebeuren: eens de bestelling wordt doorgegeven, zal het bedrag automatisch van je rekening gaan.

Volgens Adam Brotman, bij Starbucks verantwoordelijk voor het digitale beleid, is dit geen experiment. De koffieketen is wel degelijk van plan om deze functie in de hele Verenigde Staten, en nadien wereldwijd, uit te rollen. “Momenteel zijn er gewoon nog proeven aan de gang om na te gaan hoe snel Starbucks-drankjes van temperatuur veranderen, zodat die nog zeker in optimale conditie zijn op het moment dat ze worden afgehaald.”

QR-code

De nieuwe functie moet een uitbreiding worden op de dienst die eerder dit jaar bij de Zuid-Koreaanse cafés van Starbucks werd geïntroduceerd. Daar kunnen klanten nu al op voorhand op hun smartphone ingeven wat ze exact willen bestellen. Er wordt vervolgens een QR-code gegenereerd, en aan de kassa kan die dan gescand worden. Dan wordt de bestelling pas doorgegeven, en het geld kan via de app van de rekening van de klant gehaald worden.

Meer
Lees meer...