Dit weekend hield de razend populaire K-popgroep BTS twee online concerten. Tijdens de twee concerten haalde het zevental alles uit de kast om hun fans de beste coronaproof concertervaring te geven. En die fans waren met veel. Zo blijkt nu uit de officiële cijfers.
Dat er geen maat meer staat op de populariteit van BTS, dat is overduidelijk. De K-popgroep is zelfs zo populair dat verschillende media geloofden dat het online concert Map of the Soul: ON:E dit weekend meer dan 114 miljoen betalende kijkers wist te strikken. Zoveel waren het er niet, maar het officiële aantal kijkers is nog steeds hallucinant.
993.000 betalende kijkers
Dit weekend volgden maar liefst 993.000 fans van BTS live de twee concerten van de K-popgroep. Dat blijkt uit de officiële cijfers die Big Hit Entertainment, het management van BTS, nu bekend heeft gemaakt. Dit cijfer gaat over de mensen die betaalden voor een ticket voor de optredens, want er zijn ook duizenden fans die het optreden meevolgden (of dat toch probeerden) via illegale streams.
Die 993.000 betalende kijkers brachten Big Hit Entertainment uiteindelijk maar liefst 50 triljoen won op, goed voor 36,8 miljoen euro. Die fans kwamen uit maar liefst 191 verschillende landen. Ter info: er zijn in totaal 195 landen in de wereld.
Map of the Soul: ON:E
Normaal had BTS dit jaar een enorme wereldtournee gepland waarvoor de tickets als zoete broodjes over de toonbank gingen. Door het coronavirus viel die tour jammer genoeg in het water, maar toch wilde de groep de ARMY niet in de steek laten. Daarom riepen ze Map of the Soul: ON:E in het leven, een virtueel liveconcert met alle nummers van hun meest recente album ‘Map of the Soul: 7’.
Recent kwam BTS ook met een nieuw nummer. Dynamite veroverde de voorbije weken heel de wereld. Het nummer haalde de eerste plaats op de Billboard 100, stond ook bovenaan andere lijsten, brak het record op het vlak van reacties op YouTube en leverde de Zuid-Koreaanse economie maar liefst 1,2 miljard euro op.
In november komt BTS al met een volgend album. ‘BE’ wordt een superpersoonlijk album, want RM, Jin, SUGA, j-hope, Jimin, V en Jung kook werkten mee aan elke stap van de productie. Van styling tot album art, overal werden ze bij betrokken.