Het Canadese sport- en lifestylemerk Lululemon zet stevig voet aan wal in België. Na de opening van een eerste winkel op de Meir in Antwerpen in juni, volgt binnenkort ook een tweede vestiging
De winkel in Antwerpen biedt een ruim aanbod aan sport- en vrijetijdskleding voor zowel mannen als vrouwen. Lululemon richt zich op klanten die actief bezig zijn met yoga, hardlopen, fitness, tennis of golf, maar ook gewoon op zoek zijn naar comfortabele en stijlvolle kleding.
Binnenkort opent een tweede winkel op de Gulden Vlieslaan in Brussel, een van de drukste winkelstraten van de hoofdstad. Ook daar komt het volledige assortiment van het merk beschikbaar.
Focus op community
Lululemon wil meer zijn dan een winkelketen. Het merk plant in beide Belgische winkels ook de uitbouw van zogenaamde community hubs. Daarbij organiseert het regelmatig lokale evenementen, sportlessen en andere activiteiten om klanten dichter bij het merk én elkaar te brengen.
De uitbreiding naar België gebeurt in samenwerking met Arion Group, via een licentie- en distributieovereenkomst. Arion Group heeft ervaring met het uitrollen van internationale merken in Europa.
Het verhaal achter Lululemon
Lululemon werd in 1998 opgericht in Vancouver door Chip Wilson. Hij wilde comfortabele en stijlvolle yogakleding ontwerpen, aanvankelijk uitsluitend voor vrouwen. Een van de troeven van het merk was de introductie van een unieke, vormvaste stof die snel populair werd bij sporters.
De naam ‘Lululemon’ werd gekozen omwille van de drie ‘L’s’, een speelse knipoog naar de uitspraakproblemen van Japanse consumenten bij die letter. Hoewel de naam geen betekenis heeft, was het volgens Wilson bedoeld om een gevoel van exotische westerse branding uit te stralen.
Vandaag is Lululemon uitgegroeid tot een wereldspeler in sport- en lifestylemode, met honderden winkels in Noord-Amerika, Europa, Azië en Australië.
