Bokswedstrijd tussen Jake Paul en Anthony Joshua lokt 33 miljoen kijkers op Netflix

De veelbesproken bokswedstrijd tussen internetfenomeen Jake Paul en voormalig zwaargewichtkampioen Anthony Joshua heeft wereldwijd miljoenen mensen aan de buis gekluisterd. Netflix maakte bekend dat 33 miljoen mensen naar de kamp keken. Dat cijfer is wel lager dan bij de vorige gelijkaardige events.

Op vrijdag 19 december stemden sportliefhebbers massaal af op Netflix voor wat het derde grote live-evenement van Most Valuable Promotions (MVP), de organisatie van Jake Paul. Volgens cijfers van VideoAmp en Netflix zelf was het evenement een mondiaal succes, waarbij de wedstrijd in maar liefst 91 landen de top 10 van meest bekeken programma’s bereikte. In 45 landen claimde de uitzending de nummer 1-positie in de ranking.

In de schaduw van Mike Tyson

Ondanks de indrukwekkende cijfers van 33 miljoen kijkers, kon dit gevecht niet tippen aan de hype rond Pauls gevecht in november 2024 tegen bokslegende Mike Tyson. Dat evenement zette een lat die voorlopig onbereikbaar lijkt, met destijds gemiddeld 108 miljoen kijkers per minuut en een piek van 65 miljoen gelijktijdige streams.

Ook de wereldtitelkamp tussen Canelo en Terence Crawford deed iets beter dan het event van vorig weekend.

Knock-out

Hoewel de kijkcijfers iets lager uitvielen dan de voorgaande events, ging de kamp tussen Jake Paul en Anthony Joshua wel viraal op sociale media. Een slow-motion video van de rechterhoek die voor een knock-out zorgde, is inmiddels uitgegroeid tot de meest bekeken video van een Netflix live-evenement ooit. Met meer dan 214 miljoen impressies op de socialemediakanalen van Netflix, overtrof dit moment alle voorgaande clips in bereik en engagement.

Meer
Lees meer...