Acteur Seth Rogen brengt eigen cannabismerk uit

Acteur Seth Rogen brengt eigen cannabismerk uit

De Canadese acteur Seth Rogen heeft samen met de regisseur Evan Goldberg zijn eigen cannabismerk gelanceerd. Samen werkten ze vijf jaar aan ‘Houseplant’, de naam van hun bedrijf. De twee regisseerden de controversiële film ‘The Interview.’ Recreatief cannabisgebruik is nog maar sinds enkele maanden legaal in Canada maar de sterren zijn er als de eersten bij. 

Seth Rogen, bekend van de Superbad-film, heeft zijn eigen cannabismerk gelanceerd en hij gaf het de originele naam Houseplant. De acteur werkte er al een half decennium aan, samen met de The Sausage Party-producer Evan Goldberg. Het komische duo regisseerde samen de controversiële film The Interview, die bijna tot een rel zou hebben geleid tussen Kim Jong-un en de VS. Sindsdien werkten ze nog aan een aantal andere interessante projecten, met als kers op de taart: Houseplant, het cannabisbedrijf.

Canopy Growth Corp

De cannabusinessmen richten hun bedrijf op in Canada. Goldberg vertelde: “We zijn zo trots om te lanceren in Canada, ons thuisland. Na vijf jaar ijverig voorbereidingen te hebben getroffen voor de lancering van deze onderneming, zijn we verheugd dat we onze passie voor cannabis met de Canadezen op deze manier kunnen delen.” Het komische duo richtte het merk, dat is gevestigd in Toronto, samen met de gelicensieerde cannabis producent, Canopy Growth Corp (CGC) op. CGC bezit een participatie van 25 procent in Houseplant en zal Rogen en Goldberg helpen met faciliteiten en infrastructuur om de groei van het medicijn te bevorderen.

Seth Rogen en Evan Goldberg op de première van The Interview:

De Canadese acteur maakte reclame voor zijn eigen merk op Instagram: “We werken hier al jaren rustig aan en alles zien samenkomen is een droom die uitkomt. We zijn enorm gepassioneerd over dit bedrijf en zijn toegewijd om alles op de juiste manier te doen. Het is uiterst belangrijk voor ons om cannabis te behandelen met de eerbied die het verdient. Wat een tijd!”

Hier kan je zien hoe de canabis wordt gemaakt:

Houseplant verkoopt drie soorten wiet: Sativa, Indica en Hybrid, die allemaal in verschillende kleurverpakkingen verpakt zijn. Verzachtende zalfjes en voorgerolde joints komen later in het jaar uit. Op dit moment is Houseplant alleen beschikbaar in Canada. Er zijn nog geen concrete plannen om uit te breiden naar de VS of de rest van de wereld. De Canadezen kunnen het ofwel online bestellen ofwel verkrijgen in gereguleerde winkels. Hij maakte ook enkele promotievideo’s op de officiële Instagram van het product.

Hier kan je zo een promotievideo bekijken:

Legaal of niet?

Het gebruik van medicinale marihuana is in Canada al sinds 2001 legaal. Maar sinds eind 2018 is het ook mogelijk voor recreatief gebruik. Hierin volgden ze Uruguay op met hun beleid dat gebruikers voortaan 30 gram cannabis op zak mogen hebben voor eigen gebruik. Snel na de bekendmaking van de wet openden al honderden coffeeshops hun deuren. Het mag ook online verkocht worden.

Snoop Dog en Martha Stewart

Toch zijn de regisseurs niet de eerste sterren die een bedrijf met cannabis oprichten. De hobbykok Martha Stewart was er als een van de eerste bij. Zij werkte ook samen met Canopy Growth aan een reeks op hennep gebaseerde producten. Haar dochteronderneming Tweed, werkte dan weer samen met de rapper Snoop Dogg. In 2016 begonnen ze drie variëteiten cannabis te verkopen.

Willie Nelson, Tommy Chong en Whoopi Goldberg creëerden een product met cannabis om pijn van je maandstonden mee te verzachten. Whoopi Goldberg vertelde aan Vanity Fair: “Ik heb kleinkinderen nu, met erge maandstondenkrampen, dus zei ik dat ik daaraan wilde werken om hun pijn te verzachten.” De zangeres Melissa Etheridge lanceerde een wijnen met cannabis als ingrediënt. Vanaf 2014 kan je die in Canada verkrijgen.

Gesponsorde artikelen