Het tweede seizoen van Bridgerton staat sinds vrijdag op Netflix. De reeks behaalde in het openingsweekend al meer dan 193 miljoen kijkuren. Dat meldt Variety. Daarmee behaalt de reeks meteen een nieuw record. Geen enkele Engelstalige serie deed beter in de eerste dagen na release.
Elke week deelt Netflix een top 10, waarin kijkers kunnen zien hoeveel uren er naar een bepaalde serie werd gekeken de voorbije week. In de week van 21 tot 27 maart pronkte Bridgerton meteen aan de top. Opvallend is het feit dat het tweede seizoen pas sinds 25 maart online stond, waardoor er maar drie dagen zijn meegeteld. Met zijn 193 miljoen kijkuren breekt Bridgerton meteen een record. We zijn benieuwd of ze er op langere termijn nog een titel kunnen bijhalen.
Succesformule
Het beste openingsweekend ooit hebben ze al bereikt, maar het grote doel zijn de maandcijfers. Daarin zal te zien zijn of het tweede seizoen van Bridgerton het eerste van de troon stoot als best bekeken Engelstalige serie. Als ze dat halen, dan kunnen ze ook proberen om het record van Squid Game te breken. De Zuid-Koreaanse reeks haalde 1,65 miljard kijkuren op een maand tijd, wat moeilijk te overklassen zal zijn.
Toch is het opvallend hoe zowel het eerste als tweede seizoen zo hoog scoren. Dat betekent dat de reeks toch al een gigantische fandom heeft opgebouwd, dat ook in de toekomst trouw zal blijven aan de serie. Dat zal ook nodig zijn, want producer Shonda Rhimes liet alvast weten dat ze acht seizoenen van de reeks wil maken.
Tweede seizoen
In het tweede seizoen van Bridgerton volgen we de oudste broer, Anthony (Jonathan Bailey). Hij is op zoek naar de liefde van zijn leven en de vrouw met wie hij zich wil settelen. In zijn zoektocht ontmoet hij de jonge Edwina Sharma (Charithra Chandran). Daarbij leert hij ook Kate Sharma (Simone Ashley) kennen, de zus van Edwina. Vooral die laatste gaat met Anthony’s aandacht aan de haal.