Gucci gebruikt model met syndroom van Down in nieuwste campagne

Ellie Goldstein Gucci
Instagram guccibeauty/David PD Hyde

Gucci pakt voor de nieuwste campagne uit met opvallende modellen. Eentje daarvan is Ellie Goldstein. Ellie is een prachtig model van 18 jaar oud, maar wat haar zo bijzonder maakt, is dat ze lijdt aan het syndroom van Down. Dat houdt haar echter niet tegen om haar dromen na te streven.

De tijden waarin grote modehuizen enkel voor “stereotiep perfecte” modellen kiezen, lijken steeds meer voorbij. Voor hun nieuwste campagne heeft het Italiaanse modemerk Gucci nu gekozen voor een abnormale schoonheid, Ellie Goldstein.

Ellie Goldstein

Ellie Goldstein is 18 jaar oud en lijdt aan het syndroom van Down. Maar dat hield haar nooit tegen om grote dromen te hebben. Zo droomde Ellie er al altijd van om topmodel te worden. En dat is haar aardig gelukt. Ze stond zo al model voor merken als Nike en Vodafone, maar nu volgt ook het prestigieuze Gucci.

Ellie staat model voor de beautylijn van Gucci en toont in haar foto de mascara van het merk. Onder de foto die Gucci deelde op Instagram, regent het positieve reacties, want zeg nu zelf: Ellie doet dat voortreffelijk. In een interview met Daily Mail vertelt ze meer over haar ervaring met Gucci. “Ik heb er echt van genoten van model te staan en ik was blij dat ik een Gucci-jurk mocht dragen. Ik ben heel trots op de fotoshoot.” Ook Ellies mama Yvonne is enthousiast. “We zijn allemaal ongelofelijk trots op Ellie en alle geweldige comments die ze kreeg op het Instagramprofiel van Gucci.” En daar stopt het nog niet voor Ellie, want binnenkort schittert ze ook op de cover van Vogue Italia. The sky is the limit voor Ellie!

Niet-traditionele schoonheden

Dat Gucci wil afstappen van het idee van traditionele schoonheidsidealen, blijkt ook uit een ander model dat ze kozen voor dezelfde campagne voor Gucci Beauty. Zo koos het merk ook voor het Estse model Kadri Vahersalu Een model dat je als Ellie kan zien als een niet-traditionele schoonheid. Kadri heeft namelijk twee verschillende ogen, maar dat is net wat haar uniek maakt.

In de campagne is ook nog Enam Asiama te zien, een plus size queer model. Op haar eigen instagram toont Enam dat ze trots is op haar rondingen en dat kunnen wij alleen maar toejuichen.

Gesponsorde artikelen