Japan krijgt Studio Ghibli-themapark

Later dit jaar zal in Nagoya in Japan een nieuw themapark openen dat volledig in het teken staat van de films van Studio Ghibli. Het park zal in november z’n deuren openen en hoopt 1 miljoen Studio Ghibli-fans per jaar te verwelkomen.

De films van Studio Ghibli zijn razend populair. Sinds de films op Netflix te vinden zijn, hebben heel wat nieuwe mensen de mooie animatiefilms ontdekt. Die fans kunnen binnenkort een bezoekje brengen aan een themapark dat volledig in het teken staat van de films.

Geen attracties

Het wordt een themapark dat in tegenstelling tot de meeste pretparken geen bloedstollende attracties heeft. Wel zullen er verschillende gebieden zijn die in het teken staan van de films van Studio Ghibli. Zo zal de buurt uit My Neighbor Totoro nagebouwd worden en zal je een bezoekje kunnen brengen aan de antiekwinkel uit Whisper of the Heart.

Het Studio Ghibli-park zal te vinden zijn op een site van de wereldexpo van 2005. “Toen we ons plan ontwierpen, was ons doel om het niet te laten clashen met het huidige park”, legt Goro Miyazaki van Studio Ghibli uit. Er zal dus veel ruimte zijn voor natuur in het park.

Verschillende gebieden

Het park zal uiteindelijk bestaan uit vijf gebieden, die telkens in het teken staan van de films van Studio Ghibli. In november 2022 zullen de eerste drie daarvan hun deuren openen. Het gaat daarbij om een regio gebaseerd op My Neighbor Totoro. In dat gebied zal de wereld uit de film nagebouwd worden en zal je ook een groot standbeeld van Totoro kunnen bewonderen.

Het tweede gebied dat al in november te bezoeken is, is die van Whisper of the Heart en The Cat Returns. Vanaf november zal ook het derde gebied al te bezoeken zijn. Dat wordt een grote galerij die in het teken staat van het werk van de filmstudio. Later, waarschijnlijk in 2023, zullen nog twee gebieden aan het park toegevoegd worden. Die zullen in het teken staan van de populaire films Princess Mononoke, Kiki’s Delivery Service en Howl’s Moving Castle.

Gratis

De regio Aishi, waar het themapark gelegen is, investeerde een bedrag van maar liefst 34 miljard yen (zo’n 265 miljoen euro) in de bouw van het park. Dat bedrag hoopt het er terug uit te halen door de ticketprijs laag te houden en vooral veel fans te trekken. Zo hoopt het op 1 miljoen bezoekers per jaar wanneer het park gedeeltelijk opent in november van dit jaar en hoopt het dat aantal op te trekken tot 1,8 miljoen wanneer het park volledig klaar is.

Wie het themapark wil bezoeken, zal een ticket moeten reserveren om de specifieke structuren te betreden, maar het park zelf zal gratis te bezichtigen zijn.

Meer
Lees meer...