Kanye keert (een beetje) terug naar z’n roots. Want vanaf volgend jaar brengt hij samen met kledingmerk Gap, waar hij als tiener werkte, collecties op de markt. Yeezy Gap is voor iedereen, en zal betaalbaar zijn.
Bijna iedereen heeft wel eens een vakantiejob gehad waar ie zich voor schaamt. Kanye West niet. Hij werkte als tiener in een winkel van Gap, en heeft nu een samenwerking tussen het kledingmerk en z’n eigen modelabel Yeezy aangekondigd.
Yeezy Gap
Volgens een statement van Gap zal de modelijn “moderne, hoogstaande basisstukken voor mannen, vrouwen en kinderen aan een toegankelijke prijs”. Kanye krijgt de creatieve leiding over de lijn Yeezy Gap, die in de eerste helft van volgend jaar overal te koop zal zijn.
Kanye West ziet het alvast zitten. Op Twitter deelde hij het nieuws, met de letter YZY (van Yeezy, uiteraard) aangepast aan de stijl van het welbekende Gap-logo. Z’n berichtje kreeg ook de enthousiaste aanvulling #WESTDAYEVER.
“Next level-samenwerking”
En ook vanuit het andere kamp komen enthousiaste woorden. “We zijn verheugd dat we Kanye opnieuw in de Gap-familie mogen verwelkomen”, klinkt het bij het merk. “Door verder te bouwen op het uitzicht en het succes van Yeezy, kunnen we een next level-samenwerking uit de grond stampen.”
De samenwerking is goed nieuws voor wie de ontwerpen van Kanye West wil kopen, maar daar niet zoveel wil (of kan) voor neertellen als voor de originele Yeezy-kledij nodig is.
Yeezy Beauty
De samenwerking met Gap is niet het enige goede ondernemingsnieuws dat Kanye met z’n fans deelde de voorbije dagen. Vorige week nog raakte ook al bekend dat hij een lijn van wellness- en lifestyleproducten op de markt brengt, Yeezy Beauty. Wanneer die precies verschijnt, is nog niet bekend.
Wat wel al bekendraakte, is wat voor producten Yeezy Beauty binnenkort zal verkopen: make-up, valse wimpers, gezichtsmaskers, nagellak, gezichts- en lichaamscrèmes, badschuim, scheerschuim, haarproducten, parfum, tandpasta, deodorant, geparfumeerde denappels en kussens voor aromatherapie.