Lockdown doet verkoop van zeep, shampoo en deodorant kelderen

Shampoo deodorant verzorgingsproducten
Shutterstock

Het nieuwe coronavirus heeft de manier waarop we leven grondig veranderd. Niet alleen op het vlak van werk en sociale contacten, maar ook als het gaat over persoonlijke verzorging gedragen mensen zich blijkbaar anders dan voor de lockdown. Dat blijkt uit kwartaalcijfers van multinational Unilever.

Unilever is een van de grootste producenten van voedingsmiddelen, persoonlijke verzorging en schoonmaakartikelen. Het bedrijf is dan ook goed geplaatst om een beeld te vormen over hoe de consumentenmarkt veranderd is sinds de coronacrisis.

Persoonlijke hygiëne

Gisteren maakte Unilever de cijfers bekend van het eerste kwartaal van 2020. Daarbij valt vooral de enorm gedaalde verkoop op van alles voor persoonlijke verzorging zoals scheerproducten, shampoo en deodorant.

Volgens Graeme Pitkethly, chief financial officer bij Unilever, wordt in normale omstandigheden ongeveer één vierde van de verzorgingsproducten gebruikt door mensen die zich klaarmaken om te gaan werken om naar school te gaan. Blijkbaar vinden mensen die thuis werken het dus niet zo erg om zich niet te wassen.

Kuisproducten

De persoonlijke hygiëne mag dan misschien niet voor iedereen meer even belangrijk zijn, mensen willen hun huis duidelijk wel proper houden. De verkoop van kuisproducten en bleekmiddel is namelijk met meer dan 10 procent gestegen in het eerste kwartaal van het jaar.

Ook handreinigingsmiddel wordt momenteel massaal verkocht. Unilever bouwde in het Verenigd Koninkrijk zelfs een volledige deodorantfabriek om om hand sanitizer te maken.

Gesponsorde artikelen