Netflix heeft een nieuw Zuid-Koreaans spelprogramma aangekondigd. Nadat we mensen het zagen uitvechten in fysieke proeven in Physical: 100 en mentale uitdagingen in The Devil’s Plan, komt de streamingdienst nu met een programma waarin influencers het tegen elkaar zullen opnemen. Daarbij zullen ze moeten uitmaken wie het meeste invloed heeft op sociale media.
Er lijkt maar geen einde te komen aan de reeks van nieuwe Zuid-Koreaanse series die Netflix op ons afvuurt. Naast populaire fictiereeksen, zoals Squid Game, Sweet Home en The Glory, lanceerde Netflix in de laatste jaren ook al verschillende populaire spelprogramma’s. Denk zo maar aan Physical: 100 of The Devil’s Plan. Dit jaar zal daar nog een nieuw spelprogramma bij komen waarin influencers centraal staan.
The influencer
“Wie heeft het meeste invloed op sociale media?”, dat is de vraag waaruit het nieuwe Zuid-Koreaanse spelprogramma The Influencer zal vertrekken. In het programma zullen 77 Zuid-Koreaanse influencers het tegen elkaar opnemen in verschillende opdrachten die hun invloed op sociale media op de proef zullen stellen. Bij de aankondiging krijgen we al een foto te zien van het futuristische decor waarin het programma zich zal afspelen.
The Influencer is gemaakt door Lee Jae-seok (Change Days) en Son Soo-jeong (Girl Reverse), die eerder al samenwerkten voor My Little Television. Het is voorlopig nog niet geweten wanneer The Influencer zal verschijnen op Netflix, maar vermoedelijk zal het gaan om het voorjaar van 2024.