Netflix heeft de trailer voor de nieuwe Zuid-Koreaanse realityreeks Take 1 gelost. Het gaat om de eerste Zuid-Koreaanse Netflixreeks die draait om muziek. In Take 1 krijgen zeven artiesten de opdracht om een van hun nummers live te brengen. Ze krijgen daarbij één take en mogen daarmee doen wat ze willen.
Netflix liet vorig jaar weten dat het 750 miljoen dollar zou investeren in content van Zuid-Koreaanse bodem. Uit die investering kwamen al verschillende succesvolle fictiereeksen. Denk zo maar aan All of Us Are Dead, Money Heist: Korea – Joint Economic Area en uiteraard Squid Game. Maar ook Zuid-Koreaanse realityreeksen doen het goed op de streamingdienst. Daarbij ging het voorlopig vooral om datingshows. Zo kon je vorig jaar kijken naar Single’s Inferno en kan je op dit moment Change Days volgen. Maar nu komt er ook een realityreeks die focust op muziek.
Take 1
In Take 1 krijgen verschillende Zuid-Koreaanse artiesten de opdracht om een optreden te geven van een van hun bekendste nummers. Ze krijgen daarvoor een beperkte voorbereidingstijd en maar één take om het optreden op te nemen. Ze krijgen volledige creatieve vrijheid qua locatie en podiumbezetting. Daarnaast mogen ze ook zelf kiezen wie aanwezig is bij de opnames. In de trailer krijgen we zo al te zien dat sommige artiesten voor een standaard podium kiezen, maar dat anderen gaan voor een bijzondere locatie zonder pottenkijkers. Op het einde van de trailer is zelfs te zien hoe iemand uit een vliegtuig springt. Het is dus duidelijk: alles is mogelijk.
De deelnemers van het eerste seizoen van Take 1 zijn op z’n minst gevarieerd te noemen. Het gaat zo om K-popgroep MAMAMOO, legendarische K-pop soloartiest Rain, indierockduo AKMU, rockzanger Yim Jae-beom, klassieke sopraan Sumi Jo en singer-songwriters Yoo Hee-yeol en Park Jung-hyun. Tijdens de afleveringen zullen ze ook vertellen over belangrijke momenten in hun carrière.
Take 1 is vanaf vrijdag 15 oktober te vinden op Netflix.