Proximus lanceert nieuwe zender Pickx+ met internationale content en eigen programma’s

Proximus lanceert op 29 april de nieuwe zender Pickx+. Daarop zullen niet alleen internationale programma’s, series en films te zien zijn, maar ook eigen content. Zo maakt Ianthe Tavernier haar debuut als tv-presentatrice met het programma Fresh Viral en krijgt Saartje Vandendriessche een eigen talkshow Saartje!.

Pickx+ start op donderdag 29 april in de eerste fase in een soort light versie waarbij nog niet alle programma’s meteen te zien zullen zijn. Pas tegen september gaat de zender écht van start en zal ook het volledige aanbod gepresenteerd worden.

Bij de lancering kan je onder andere al kijken naar de Late Late Show van James Corden en The Drew Barrymore Show. Daarnaast zullen ook heel wat internationale series te zien zijn zoals Ramy of het gloednieuwe seizoen van The Handsmaid’s Tale. Ook de talentshow Penn & Teller: Fool Us krijgt een plaatsje. Daarnaast is er iedere dag om 20.30 uur een film te zien.

Fresh Viral en Saartje!

De komende maanden zullen die internationale programma’s aangevuld worden met eigen producties. Zo presenteert zangeres en actrice Ianthe Tavernier (De Buurtpolitie) het programma Fresh Viral, waarin ze de wondere wereld van viral content en van de sterren verkent. Vanaf 28 mei kan je op Pickx+ terecht voor de talkshow Saartje! met Saartje Vandendriessche als host. Tegen de zomer lanceert de zender ook een sport-reality programma met Sverre Denis als presentator.

Tot slot zal er op Pickx+ ook heel wat sport te zien zijn, zowel voetbal, wielrennen als andere sporten waarin Belgen goede prestaties leveren.

Pickx+

“De talenten die we vandaag presenteren, belichamen echt waar Pickx+ voor staat. Sterke persoonlijkheden voor redactionele shows, gemaakt door en voor een Belgisch publiek, die elk hun stem geven aan onderwerpen waar ze een passie voor hebben. Zowel Ianthe als Sverre namen onlangs de eerste aflevering van hun programma op en ik weet zeker dat ik net zoveel van de shows zal genieten als zij en de rest van onze kijkers”, legt Perrine Bichet, Managing Director bij Proximus Media House, uit.

Meer
Lees meer...