‘The White Lotus’ zorgt voor boost Aperol Spritz in Verenigde Staten

Een van de meest besproken series van dit moment is The White Lotus. De reeks telt ondertussen twee seizoenen, waarvan het laatste enkele maanden geleden uitkwam op HBO en Streamz. Dat seizoen speelde zich af in Sicilië, Italië en daarin genoten de personages regelmatig van een Aperol Spritz. Dat zorgde ervoor dat de populariteit van het drankje in de Verenigde Staten enorm toenam.

Na twee seizoenen is The White Lotus nog steeds een groot succes. De HBO-reeks wordt gezien als een van de beste series van dit moment en bewees die status ook op de Emmy’s. Het tweede seizoen verscheen eind vorig jaar en werd door de meeste fans “nog veel beter dan het eerste” genoemd.

Terwijl het eerste seizoen zich afspeelde in Hawaii, was het in het tweede seizoen tijd voor een tripje naar Italië. En daar horen natuurlijk ook gepaste cocktails als een Aperol Spritz bij. Hoewel die cocktail in Europa al langer enorm populair is, was het voor de Amerikanen een grote ontdekking.

The White Lotus

The White Lotus vertelt het verhaal van een groep rijke mensen op het White Lotus-resort. In het eerste seizoen speelt het zich af in een resort op Hawaï, in het tweede seizoen verhuist het verhaal naar Sicilië, Italië. In beide seizoenen zien we het reilen en zeilen in die resorts en vooral alle tekortkomingen en problemen van verschillende gasten én het personeel.

Enkele van die gasten in het tweede seizoen waren Harper (Aubrey Plaza), Ethan (Will Sharpe), Daphne (Meghann Fahy) en Cameron (Theo James). Dat viertal was vaak aan het zwembad te vinden met een Aperol Spritz in de hand. En dat was iets wat ook de Amerikaanse kijker opviel.

Populair in de VS

Volgens Business Insider is de verkoop van Aperol Spritz in de Verenigde Staten na de release van The White Lotus seizoen 2 met maar liefst 50 procent toegenomen. De Aperol Spritz, die bestaat uit Aperol, prosecco en spuitwater, was blijkbaar dus nog niet zo populair aan de andere kant van de Atlantische Oceaan, tot nu.

“Je ziet echt enorm veel iconische oranje glazen in de reeks. Dat heeft duidelijk een impact”, vertelt Bob Kunze-Concewitz, CEO van Campari Group. “We zijn er heel blij mee en we verwachten nog een verdere toename te zien in de cijfers dit jaar.”

Meer
Lees meer...