Spanningen lopen hoog op in nieuwe preview ‘Young Royals’ seizoen 2

Volgende week is het zover, dan komt het langverwachte tweede seizoen van Young Royals uit. Vanaf 1 november kunnen fans van de reeks terug op Netflix terecht om te zien hoe het verdergaat tussen kroonprins Wilhelm van Zweden en Simon. Om het wachten draagbaar te maken, deelde Netflix opnieuw een korte nieuwe clip. Daarin is te zien dat Wilhelm geen genoegen neemt met simpele excuses.

Het begin van november betekent dit jaar ook meteen een nieuw seizoen van Young Royals. Netflix deelde eerder al de eerste vier minuten van het nieuwe seizoen en vorige week volgde ook de officiële trailer. Deze keer deden ze er nog een stapje bij en dropten ze nog een teaser via Twitter. Daarin is alvast (opnieuw) te zien hoe de spanningen tussen kroonprins Wilhelm en zijn neef August hoog oplopen.

Young Royals

Young Royals neemt ons mee naar het Zweedse koningshuis, waar prins Wilhelm (Edvin Ryding) geniet van zijn zorgeloze jeugd. Tot hij op een avond in de problemen komt en door zijn ouders naar de gemengde kostschool Hillerska wordt gestuurd. Daar leert hij Simon (Omar Rudberg) kennen en de twee worden verliefd.

Maar wanneer Wilhelms broer komt te overlijden en hij daardoor kroonprins wordt, zijn alle ogen op hem gericht. Daardoor moet hij ook voorzichtig omgaan met zijn liefdesleven, zijn stand en zijn aanzien. Wanneer zijn neef August (Malte Gårdinger) een filmpje van Wilhelm en Simon op de wereld loslaat, zijn Wilhelms dagen op Hillerska geteld en wordt hij van zijn vriend gescheiden.

Seizoen 2

Dat laatste is iets waarvoor de kroonprins van Zweden in het tweede seizoen wraak wil. Zowel in de trailer als in de nieuwe clip is te zien hoe Wilhelm niets meer met zijn neef te maken wil hebben. Hoewel hij zal terugkeren naar Hillerska, lijkt het erop dat hij zal vervreemden van de rest. In die ruimte probeert Wilhelm op zoek te gaan naar zichzelf, zijn identiteit en zijn wraakgevoelens.

In een nieuwe clip is alvast te zien hoe August Wilhelm opzoekt wanneer hij terugkomt op de school. Daarin probeert hij zich als meerdere te tonen, maar dat is iets waar Wilhelm niets van wil weten. “Spreek me aan met Uwe Hoogheid”, klinkt het dan ook. Wanneer August daarop een antwoord probeert te verzinnen, reageert de kroonprins met een droge “Probeer maar.”

Bekijk de nieuwe preview hier:

Young Royals seizoen 2 is vanaf 1 november te zien op Netflix. Bekijk hier alvast onze lijst met 50 beste series op Netflix.