Sinds kort kan je in België en veel andere Europese landen Fuze Tea in de winkel zien staan. Dit nieuwe drankje richt zich speciaal op millennials die wel frisdrank willen drinken, maar niet te veel suikers binnen willen hebben.
Ice Tea is al jaren de norm als het gaat over frisdranken op basis van thee. The Coca-Cola Company probeert sinds 2001 die markt te veroveren door, in samenwerking met Nestlé, Nestea op de markt te brengen, maar dat is nooit een heel groot succes geweest.
Daarom besloten de bedrijven in 2012 hun samenwerking langzaam stop te zetten en begon Coca-Cola plannen te bedenken om zijn eigen ijsthee op de markt te brengen. Zo werd Fuze Tea geboren en sinds deze week is het nieuwe hippe drankje ook in 37 Europese landen verkrijgen.
Ontwikkeld in Brussel
Fuze Tea mikt op de markt van millennials en bevat dan ook maar weinig calorieën. “Fuze Tea is een fusie van vruchtensap, thee- en kruidenextracten. Het is caloriearm, maar toch lekker”, zei het bedrijf bij de voorstelling van zijn ijsthee. “Het is het snelst groeiende drankje, na water.”
Het merk is al enkele jaren te verkrijgen in zo’n 52 andere landen in andere delen van de wereld, maar speciaal voor de Europese markt zijn nieuwe smaken ontwikkeld. Die research gebeurde trouwens in Anderlecht, bij Brussel.
FUZE Tea is coming to Europe! Look out for the 20+ flavor variations launching in 37 countries: https://t.co/MoGutv1UTw pic.twitter.com/NB1UIXoFA3
— The Coca-Cola Co. (@CocaColaCo) January 16, 2018
Vier smaken in België
In totaal werden daar 22 nieuwe smaken ontwikkeld waarvan er vier op de Belgische markt te koop zullen zijn, drie niet-bruisende en één bruisende soort, die het meest zal lijken op de Ice Tea of Nestea die we gewoon zijn.
Sinds vandaag kan je in de supermarkt dus kiezen tussen Fuze Tea Lemon (met zwarte thee en citroen), Fuze Tea Mango (met groene thee, mango en kamille), Fuze Tea Peach Hibiscus (met perzik en hibiscus) en Fuze Tea Sparkling. Ze zijn ten koop in blikjes van 25 cl of petflessen van 1,25 l en 40 cl.