‘Baby Shark’ gaat verder op het kleine scherm, want de makers van het nummer gaan een reeks maken voor Netflix. Of het over de haaienfamilie zal gaan, is nog niet geweten, maar we kunnen wel al met zekerheid zeggen dat het zal gaan om een kinderreeks. Het valt nog af te wacht of ze daarmee ook zo’n hype kunnen creëren als met het nummer ‘Baby Shark’.
We moeten Baby Shark niet meer aan jullie voorstellen, want als je het nummer één keer hebt gehoord, hoor je voor de rest van je leven niets anders meer. De Zuid-Koreaanse oorwurm is erin geslaagd om de hele wereld te veroveren en nu is ook Netflix aan de beurt.Baby Shark
Baby Shark begon als een kinderliedje, maar is ondertussen vooral een lied voor jongeren, dat je zelfs al kan horen in het uitgaansleven. De oorsprong van Baby Shark is moeilijk te achterhalen, maar de hype rond het nummer werd gestart door een Indonesische challenge. Die vond dan weer z’n weg naar verschillende K-popsterren en zo werd het nummer uiteindelijk wereldwijd bekend. De videoclip op YouTube werd ondertussen al meer dan 2 miljard keer bekeken, James Corden en Sophie Turner maakten er hun eigen versie van en in Amerika maakte zelfs iemand z’n kerstverlichtingshow in het thema van Baby Shark.
Het nummer is ondertussen zelfs zo sterk ingeburgerd dat het in de Britse en Amerikaanse hitlijsten te vinden is en dat er zelfs politici, zoals Bart De Wever, zich aan het bijhorende dansje wagen. The sky is the limit voor Pinkfong, het bedrijf achter Baby Shark, dus nu willen ze zich ook toespitsen op een ander domein: televisie.
Netflix
Seungkyu Lee, een van de oprichters van Pinkfong, heeft aan Bloomberg bevestigd dat er plannen zijn om “korte video’s” te creëren voor Netflix. En laat Netflix nu net hét platform zijn voor verslavende reeksen. De reeks van Pinkfong zal zich uiteraard richten tot jonge kinderen, maar aangezien Baby Shark al een veel groter publiek kon bereiken, kan dat dus ook voor deze reeks zo zijn.
De kans is groot dat de filmpjes op Netflix zullen lijken op wat er nu al te vinden is op het YouTubekanaal van Pinkfong. Het zijn korte verhaaltjes en liedjes over de verschillende diertjes van Pinkfong, want dat zijn er veel meer dan de familie haaien. Verwacht je dus maar aan oorwurmen van formaat.
K-popfactor
Volgens Seungkyu Lee heeft de populariteit van Baby Shark te maken met wat hij omschrijft als “de K-popfactor”. K-pop is uiteraard het populairste muziekgenre uit Zuid-Korea, dus heeft Pinkfong voor hun nummers gekeken naar wat werkt bij populaire K-popgroepen als BTS en BLACKPINK. “We hebben een K-popfactor toegevoegd aan onze nummers, dat zijn heel trendy beats en upbeat ritmes.”
De nummers van Pinkfong kunnen zo ondergebracht worden in een specifiek genre, wat omschreven wordt als “kiddie pop”, K-pop gericht aan kinderen. De nummers van Pinkfong zijn specifiek gericht op kinderen van één tot vier jaar oud, maar die leeftijdscategorie wordt dus sterk overschreden.
Musical
Naast een reeks met korte video’s op Netflix, zou er volgens Seungkyu Lee ook gewerkt worden aan een cartoonreeks en zelfs een musical. Ja, je leest dat goed: een musical.
Of die musical dan over Baby Shark zou gaan, valt nog af te wachten. Maar Baby Shark in een Broadway-jasje, da’s toch iets dat je gezien moet hebben.