CM pakt uit met merkwaardige stunt: OnlyFans-kanaal om desinformatie over gezondheid tegen te gaan

De Christelijke Mutualiteit wil jongeren beter beschermen tegen desinformatie over gezondheid. Met deze reden heeft de CM een onlineplatform opgestart, maar ook een OnlyFans-account. OnlyFans staat vooral bekend voor zijn pornografische beelden, toch denkt de CM hier zijn doelgroep het best te kunnen bereiken.

Desinformatie over gezondheid is een groot probleem voor jongeren, zij zijn hier heel gevoelig aan. Het gaat onder andere om fout nieuws en slechte gezondheidsadviezen. CM heeft daarom een platform opgericht dat jongeren daarbij moet helpen. Op de website jongeren.cm.be krijgen ze een antwoord op de meest gestelde gezondheidsvragen. Ook kunnen ze sinds vandaag terecht op OnlyFans.

Desinformatie over gezondheid

Op internet en sociaalnetwerksites circuleert heel wat misleidende informatie over gezondheid. Voor jongeren is het niet altijd vanzelfsprekend om de gezondheidsmythes te onderscheiden van correcte informatie.

Bron: Nikolas Kokovlis/NurPhoto via Getty Images

“Jongeren komen op sociale media niet enkel populaire trends en grappige video’s tegen, maar ook schoonheidsidealen en verkeerde informatie over gezondheidsthema’s doen er de ronde”, zegt CM-woordvoerder Hannah Wellens. “Niet iedereen vindt het even makkelijk om te praten over bepaalde gezondheidsthema’s met vrienden of familie. Via ons platform willen we de drempel verlagen en bieden we hen de juiste informatie aan naargelang hun noden.”

OnlyFans-account

CM is waar de jongeren zijn, zowel on- als offline. Dat doen ze onder meer op Instagram en TikTok, en vanaf vandaag dus ook op OnlyFans. De best vertegenwoordigde leeftijdsgroep van OnlyFans ligt tussen 18 en 24 jaar. Bovendien verschilt OnlyFans ook sterk van andere sociale media door zijn ongecensureerde, vaak seksuele focus.

Onder de gebruikersnaam ‘OnlyFacts_CM’ wordt betrouwbaar gezondheidsadvies gegeven en foute visies en tips aangekaart. Zo worden jongeren aangespoord om kritisch na te denken over de informatie die ze online tegenkomen. 

Meer
Lees meer...